Hej,

Jag har halogenlampor i badrummet och vill byta mot LED och har en Eljo trend dimmer enligt bild (överst).
Jag tror det är en 20-315w. Klarar denna 6st 4w LED eller behöver jag byta dimmer? Har letat lite snabbt men hittar ingen LED-dimmer från Eljo trendserie.
 
  • Eljo trend dimmer med vred och knappar ovanför en inkopplad sladd i uttaget, monterat på vägg.
Själva insatsen från en Exxact dimmer passar ihop med centrumplattan & ratten från Trend.
Exxact dimmerinsats monterad med Trend centrumplatta och ratt på en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väggmonterad Exxact dimmer från Schneider Electric öppnad utan kåpa, med tydlig etikett och blått lysande indikatorljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Jag skulle säga, prova först. Den dimmern du har fungerar utmärkt till mycket LED. Vad för armatur/drivdon ska du ha?
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Jag skulle säga, prova först. Den dimmern du har fungerar utmärkt till mycket LED. Vad för armatur/drivdon ska du ha?
Armaturerna är för GU10 och funderar på att köpa philips dimbara eller från Ikea.

Är också inne på att prova om det går först och främst.
 
Så du ska stoppa i 230V GU10 ersättnings-LED. Stor chans att det fungerar, dock inte säkert att du kan dimmra så lågt.
 
Följer upp den här tråden med att säga att det fungerat alldeles utmärkt att ha LED-lampor med denna dimmer.
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.