A
mowatom skrev:
Idag har det blivit sjukt avancerat på enkla gamla tvåtaktare. Det säljs kit med reedventilskonvertering, riktiga avstämda pipor mm. Men de plockar ut 12-15hk på 50cc också. Trimcylindrar med större cc är bara larv.
Jajemän det har gått väldigt långt i utvecklingen..
nästan lite för långt... ;)
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
MEN man blir aldrig rik på en lön. Oavsett hur stor den är.
Hur mycket pängar skall man ha för att betecknas som rik?
//Fattiglappen Pelle
 
A
Maskintok skrev:
Jajemän det har gått väldigt långt i utvecklingen..
nästan lite för långt... ;)
Men det är kul(y)
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P
Pengar är kanske inte det viktigaste måttet på rikedom. Mark och slavar är bättre mått.
 
F frasen_36 skrev:
Hur ofta monterade man isär/ihop donet? Jag gjorde aldrig, inte ens när jag flyttade kabeln..;)
ja ja...:geek:
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
A
mowatom skrev:
Men det är kul(y)
Jodå.. fast de moderna mopederna kan jag slippa..
folk kommer till mig med dessa plastbitar och vill ha trimmat...
Jag har en puch Florida stående..
Den har jag fått igång tidigare.. Men sen fick den stå... Kanske ska sparka på den:thinking:
 
  • Gilla
Tullen127 och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Möjligt att du har, MDA? Men nu var det är inte omsättning i detta fallet.
Vinst på 8.8 på 7 Pers ja det var riktigt bra. Då måste man vara ett produktbolag
 
A
Maskintok skrev:
Jodå.. fast de moderna mopederna kan jag slippa..
folk kommer till mig med dessa plastbitar och vill ha trimmat...
Jag har en puch Florida stående..
Den har jag fått igång tidigare.. Men sen fick den stå... Kanske ska sparka på den:thinking:
Njae, håller med. De är inte allt för upphetsande, men desto roligare är att man plockar fram nytänk till de gamla motorerna. Jag har en Zundapp 5-vxl liggandes. Jag har haft den i 35 (!) år, så det ska bli ngt kul nu när jag börjar bli gammal farbror.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Jag har en puch Florida stående..
Den har jag fått igång tidigare.. Men sen fick den stå... Kanske ska sparka på den:thinking:
Sparka bara på däcken i så fall. En sån moped är för fin för att bli sparkad på någon känslig del.

För mina medelålders mopedåkande f.d. bekanta är nog en Florida lite för modern, dock. För mig är det nostalgi.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Sparka bara på däcken i så fall. En sån moped är för fin för att bli sparkad på någon känslig del.

För mina medelålders mopedåkande f.d. bekanta var nog en Florida lite för modern, dock. För mig är det nostalgi.
med sparka på menade jag renovera ;)
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vinst på 8.8 på 7 Pers ja det var riktigt bra. Då måste man vara ett produktbolag
Uthyrningsverksamhet av något slag. Framgick av tidigare inlägg.
 
N nybyggarn3 skrev:
Uthyrningsverksamhet av något slag. Framgick av tidigare inlägg.
Aha, missade. Ja men det är ju produktbolag. Men fortfarande bra kunna hålla nere admin så lågt att det blir sådana resultat per skalle. Mer slutkundsprodukter som brukar nå den typen av resultat per anställd.
 
F
P pmd skrev:
Sparka bara på däcken i så fall. En sån moped är för fin för att bli sparkad på någon känslig del.

För mina medelålders mopedåkande f.d. bekanta är nog en Florida lite för modern, dock. För mig är det nostalgi.
Ja, var rädd om den klenoden.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Aha, missade. Ja men det är ju produktbolag. Men fortfarande bra kunna hålla nere admin så lågt att det blir sådana resultat per skalle. Mer slutkundsprodukter som brukar nå den typen av resultat per anställd.
Jo det är imponerande. Inte minst med tanke på att det är från första verksamhetsåret.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vinst på 8.8 på 7 Pers ja det var riktigt bra. Då måste man vara ett produktbolag
Dom säljer inte konsulttimmar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.