Missar jag något på sidan eller har väldigt få reservdelar prisuppgifter? Blir ju svårt att handla då liksom och jag tror att genomför man en betalning med bara fraktkostnaden så blir det strul :)
 
Jag har också sett detta. Ska dem gå i konkurs eller vad?

Finns det något annat alternativ till Sefir.se?

Jocke
 
Jag mailade och frågade om priser på ett par saker och de har inte svarat på tio dagar nu. Ska man ha grejer till Briggsmotorer så kan jag rekommendera http://www.briggsbits.co.uk. De fick min beställning på måndag kväll och på torsdagen låg delarna i brevlådan. Viss skillnad mot Sefir alltså. Runt halva priset mot järnhandeln här hemma också, inkl frakt. Tyvärr har de bara briggsgrejer men jag letar vidare efter någon britt eller tysk som har saker till min Stiga Park:)

Jag vill gärna stödja svenska handlare men med de påslagen och taskiga svarstiderna så går det ju inte.
 
http://www.servicecentralen.se/se/ har förresten gräsklippardelar men de har så trassligt beställningssystem där man måste hitta rätt sprängskiss, leta rätt på delen och sedan söka med artikelnr. del efter del. Vore kanske inte så dumt att göra produktnamn och beskrivning sökbara också?:rolleyes:

Jag har inte testat dem än men ska nog beställa litet gräsklippardelar där om de ligger tillräckligt mycket bättre i pris än lokala järnhandeln.

/O
 
galento
Ja precis,skulle behöva bl.a en rem till klippaggr. på våran Partner traktor men Sefirsidan är väldigt seg och urkass med få priser utsatta.
Och som OlaF skriver,har de inte svarat på 10 dar så är nog servicen inte mkt att hurra för.Får se om det finns nåt annat ställe att handla på.
 
OlaF skrev:
ServiceCentralen - Proffs på skog och trädgård har förresten gräsklippardelar men de har så trassligt beställningssystem där man måste hitta rätt sprängskiss, leta rätt på delen och sedan söka med artikelnr. del efter del. Vore kanske inte så dumt att göra produktnamn och beskrivning sökbara också?:rolleyes:

Jag har inte testat dem än men ska nog beställa litet gräsklippardelar där om de ligger tillräckligt mycket bättre i pris än lokala järnhandeln.

/O

Servicecentralen var dyr. Finns det inga mer ställen på nätet?

Jocke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.