Hej, ska installera en Aduro 9.6 och önskar ha den placerad enligt bilden. I installationsanvisningarna så står det att det ska vara 200 mm till bakomvarande vägg och 700 mm till vägg vid sidan. Den visar dock bara vägg i 90 graders vinkel. Vad tror ni om detta?
 
  • Aduro 9.6 kamin placerad i hörn av rum med väggar i vinkel och avstånd till väggarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Arestål skrev:
Hej, ska installera en Aduro 9.6 och önskar ha den placerad enligt bilden. I installationsanvisningarna så står det att det ska vara 200 mm till bakomvarande vägg och 700 mm till vägg vid sidan. Den visar dock bara vägg i 90 graders vinkel. Vad tror ni om detta?
Inte törs du väl chansa på den placeringen??
 
Tror inte sotaren godkänner det.
 
Bort med sockeln och dit med en miniritskiva, den är brandsäker och godkänd, så får du som du vill. Du kan ringa sotarn om du är osäker på vad jag skrivit och fråga.
 
Ja jag kollar på Kalciumsilikatskiva 50mm att limma på väggen bakom. Jag kan ju alternativt flytta kaminen mer till höger för att öka avståndet till den sneda väggen.
 
Väldigt tjock skiva. kollade lite på den, saftiga priser och ingen dussinvara på varuhus/brädgård utan beställlningsvara från Gäteborg ,plus frakt. Klart bor du i dom trakterna så varför inte. Annars minirit fungerar det med.
 
J jonaserik skrev:
Väldigt tjock skiva. kollade lite på den, saftiga priser och ingen dussinvara på varuhus/brädgård utan beställlningsvara från Gäteborg ,plus frakt. Klart bor du i dom trakterna så varför inte. Annars minirit fungerar det med.
Minerit eller gips är inte godkänt på dom avstånden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.