A
R Rkarlsson skrev:
Ah. Men de är för lågt krav på vilken kötthalt de ska ha. 45%
En redig korv har minst 80 % =)
Japp och en äkta falukorv har ca 95% kötthalt:ok:
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Fantastiskt underhållande att läsa hur provocerande många blir Anders Malmgrens överlägsna jargong. Har jag missat något eller är inte herr Malmgren en simpel knegare som dom flesta andra på det här forumet? Må hända med överklassambitioner men fortfarande en hårt arbetande knegare?

Har någon någonsin träffat på någon som faktiskt inte tillhör arbetarklassen som inte kan skriva två inlägg i rad i ett typiskt knegarforum utan att framhäva sin egen överägsenhet?
 
  • Gilla
  • Haha
Pel063 och 2 till
  • Laddar…
A
fjälster..
griskött.
gris lever och njure.
salt
övriga kryddor.

Sedan läggs korven i ljummet vatten med rikligt med salt..
därefter röks den..
Påminner en hel del om jägarfalu.. (y)
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
N nybyggarn3 skrev:
Fantastiskt underhållande att läsa hur provocerande många blir Anders Malmgrens överlägsna jargong. Har jag missat något eller är inte herr Malmgren en simpel knegare som dom flesta andra på det här forumet? Må hända med överklassambitioner men fortfarande en hårt arbetande knegare?

Har någon någonsin träffat på någon som faktiskt inte tillhör arbetarklassen som inte kan skriva två inlägg i rad i ett typiskt knegarforum utan att framhäva sin egen överägsenhet?
Instämmer, men det är ju vanligt Trollande.
 
N nybyggarn3 skrev:
Fantastiskt underhållande att läsa hur provocerande många blir Anders Malmgrens överlägsna jargong. Har jag missat något eller är inte herr Malmgren en simpel knegare som dom flesta andra på det här forumet? Må hända med överklassambitioner men fortfarande en hårt arbetande knegare?

Har någon någonsin träffat på någon som faktiskt inte tillhör arbetarklassen som inte kan skriva två inlägg i rad i ett typiskt knegarforum utan att framhäva sin egen överägsenhet?
De som tillhör riktigt hög "klass" skriver inget alls på nätet, de är inkognito. Vill inte synas eller hörs.
Sen finns det något extremt undantag.
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
De som tillhör riktigt hög "klass" skriver inget alls på nätet, de är inkognito. Vill inte synas eller hörs.
Sen finns det något extremt undantag.
Det är min bild också. Framförallt inte i forum för hemmafixare.
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Det är min bild också. Framförallt inte i forum för hemmafixare.
Haha nä verkligen inte. Känner nog bara till 2 som jag vet är riktigt rika. Men jag skulle bli extremt förvånad om de har tid att skriva i forum och hänga på facebook. De är inte så märkvärdiga irl heller.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Japp och en äkta falukorv har ca 95% kötthalt:ok:
Var såklart tvungen att kolla närmre.
Enl nätet så var "Melkers" de enda som tillverka äkta falukorv. De gick i konkurs för ett år sen. Synd.
Men ägaren hade ju tydligen företag i min Hemstad med såg jag och ett bolag till i Falun =)
 
F
R Rkarlsson skrev:
Haha nä verkligen inte. Känner nog bara till 2 som jag vet är riktigt rika. Men jag skulle bli extremt förvånad om de har tid att skriva i forum och hänga på facebook. De är inte så märkvärdiga irl heller.
Och framför allt skulle de aldrig göra misstaget att lägga ut närbilder på sina barn.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Och framför allt skulle de aldrig göra misstaget att lägga ut närbilder på sina barn.
Det är inte endast barnen isåfall. Hade jag varit god för xx-xxx antal miljoner så hade ingen i familjen lagt ut bilder på sig :p
Det är inte bra att ha för många miljoner i sitt namn om man vill leva normalt. Inte så längesen en miljonär blev ihjälslagen i södra sverige.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Haha nä verkligen inte. Känner nog bara till 2 som jag vet är riktigt rika. Men jag skulle bli extremt förvånad om de har tid att skriva i forum och hänga på facebook. De är inte så märkvärdiga irl heller.
Jag får nog erkänna att jag inte känner någon som är riktigt tät. Kanske lite av en killgissning från min sida. Däremot känner jag flera, mig själv inräknad, som också hankar sig fram som egenanställda ingenjörer. Många tjänar bra om man jämför med anställda i liknande yrken, delvis p.g.a. skattefördelar som ett eget aktiebolag innebär. Vissa jobbar dessutom lite mindre än många anställda. Däremot har jag aldrig stött på någon som fått för sig att de skulle vara något annat än just hårt arbetande knegare.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
F
N nybyggarn3 skrev:
Jag får nog erkänna att jag inte känner någon som är riktigt tät. Kanske lite av en killgissning från min sida. Däremot känner jag flera, mig själv inräknad, som också hankar sig fram som egenanställda ingenjörer. Många tjänar bra om man jämför med anställda i liknande yrken, delvis p.g.a. skattefördelar som ett eget aktiebolag innebär. Vissa jobbar dessutom lite mindre än många anställda. Däremot har jag aldrig stött på någon som fått för sig att de skulle vara något annat än just hårt arbetande knegare.
Har bott i samma stadsdel i över 20 år som en viss Anders, men aldrig stött på någon som behövt skrävla för att leva upp till nån sorts fantasitillvaro för att imponera.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
F
F frasen_36 skrev:
Har bott i samma stadsdel i över 20 år som en viss Anders, men aldrig stött på någon som behövt skrävla för att leva upp till nån sorts fantasitillvaro för att imponera.
Samma stadsdel förresten? Litet osäkert eftersom Anders inte verkar veta om han bor på östermalm eller vasastan. Det har varierat lite inläggen...Kanske svårt komma ihåg.
 
A
F frasen_36 skrev:
Samma stadsdel förresten? Litet osäkert eftersom Anders inte verkar veta om han bor på östermalm eller vasastan. Det har varierat lite inläggen...Kanske svårt komma ihåg.
Östermalm ligger i Skövde och Vasastan ligger i Göteborg. Kanske dubbla bostäder?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
F
Magnus Filip skrev:
Östermalm ligger i Skövde och Vasastan ligger i Göteborg. Kanske dubbla bostäder?
Och här i Sthlm ligger de "grannar" på varsin sida BirgerJarlsgatan.;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.