Vi skulle behöva lite hjälp av er alla kloka!
Jag och min man är intresserade av ett hus som är byggt 71. Det är i princip original sen 71, men väldigt fint skick. Boarea är 192 kvm och det är i 4 etage.
Det har legat ute ett tag och vi verkar vara de enda intresserade. Huset ligger ute för 2 350 000kr. Vi kommer behöva dränera om eftersom det inte blivit gjort sen huset byggdes samt måste vi byta värmesystem eftersom det nu går på direktverkande el. Sedan inom några år så kommer vi behöva göra om 1 badrum.

Är det skamligt att lägga ett bud på 2milj eller 2,1milj?
 
  • Gilla
Imbo
  • Laddar…
Nej det är det inte.
Bjud det som ni tycker är värt.
 
  • Gilla
yalazy
  • Laddar…
Hej Har besiktingsprotokollet gett några indikationer på större problem?
Byggåret är 70 så inte helt riskfritt
 
  • Gilla
Imbo
  • Laddar…
H håbbe1961 skrev:
Hej Har besiktingsprotokollet gett några indikationer på större problem?
Byggåret är 70 så inte helt riskfritt
Hej, det som påpekade i besiktningsprotokollet är att det är fuktpåverkan i gillestugan yttervägg och golvsockel av trä. Att det är en blomrabbat längst med huset som förmodligen påverkat detta och att man borde ta bort vegetationen. Samt i ett av förråden där det förekommer färgsläpp som indikerar att fuktskyddet inte fungerar helt tillfredsställande. Och sen att värmesystemet behöver bytas då. Annars är det mindre grejer som påpekas.
 
wildeside
Inget att skämmas för bjud vad ni tycker det är värt.
Sen är det upp till säljaren att ta ställning till budet.
Jag bjöd under halva utgångspriset för vårat hus och säljaren acceptera budet.
 
wildeside wildeside skrev:
Inget att skämmas för bjud vad ni tycker det är värt.
Sen är det upp till säljaren att ta ställning till budet.
Jag bjöd under halva utgångspriset för vårat hus och säljaren acceptera budet.
Oj! Ja då kanske man ska lägga ännu lägre det är ju ändå kostsamma saker med dränering och värmesystembyte..
 
V Vitasand skrev:
Oj! Ja då kanske man ska lägga ännu lägre det är ju ändå kostsamma saker med dränering och värmesystembyte..
dränering, ny ventilation, nytt värmesystem är nog bara början
1.8m max
 
H håbbe1961 skrev:
dränering, ny ventilation, nytt värmesystem är nog bara början
1.8m max
Ja vi får väl klura lite mer på hur mycket vi vill börja med o lägga
 
Om du skall få fram ett realsitiskt bud, måste du jämföra med andra försäljningar som skett i området. Kolla historik på hemnet eller booli.
 
Ser att fler va intresserade av huset, men antar att de va ni som la 1,7 :) fint hus(y)
 
  • Gilla
Imbo
  • Laddar…
Nej det var inte vi som la 1.7
 
B Bopåzoo skrev:
Ser att fler va intresserade av huset, men antar att de va ni som la 1,7 :) fint hus(y)
Nej det var inte vi som la 1.7 :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.