A
K Kirre2 skrev:
Jag tycker att köttfärslimpa är gott. Man kan piffa upp den med ost i mitten om man vill. Korv i ugn, med tomater och ost, saftigt och gott! Torskblock med en röra av stekt lök, majonnäs, senap och mjölk på och sen in i ugnen. Jättegott!
Det är allt annat än oaptitligt, kanske är det att det är relativt billig mat ni inte gillar.
Jajemän bra grejer (y)
samt torskblock rullat i mjöl.. på med grädde och sweetchillisås.. in i ugnen ta ut efter ca 10 min strö på riven ost och låt detta stå inne ca 20 min till.. (y)
Går att byta ut emot saffran om man vill.
 
K Kirre2 skrev:
Har du provat? Och då menar jag inte om du har ätit det i skolan, vissa skolor har kanske inte haft den allra bästa maten.
Jaså, är inte född på öfvre med silversked och stekta sparvar inflygandes! Är norrlänning och gillar mycket men inte detta…
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaså, är inte född på öfvre med silversked och stekta sparvar inflygandes! Är norrlänning och gillar mycket men inte detta…
Nej, men även i Norrland kan ju skolmaten varit dålig.
 
K Kirre2 skrev:
Nej, men även i Norrland kan ju skolmaten varit dålig.
Varför då? Det var den inte.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför då? Det var den inte.
Eftersom du har dåliga erfarenheter av god mat. Men smaken är som baken och det är ingen idé att tjafsa om vad som är gott eller inte. Jag gillar inte ostron eller gåslever tex.
 
God mat har kvalitet. Falukorv med ost har tex inte hög kvalitet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ostron ska vara så färska att de är upptagna för max 10 min sen.
Suveränt när vi fick precis nyplockade i Walvis bay i Namibia.
Ostron som är typ 24h gamla, näe!
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
God mat har kvalitet. Falukorv med ost har tex inte hög kvalitet.
Nähä? Du äter inte korv eller ost alltså. Inte tomat eller senap heller?
 
Maskintok skrev:
Jajemän bra grejer (y)
samt torskblock rullat i mjöl.. på med grädde och sweetchillisås.. in i ugnen ta ut efter ca 10 min strö på riven ost och låt detta stå inne ca 20 min till.. (y)
Går att byta ut emot saffran om man vill.
Låter gott! Det ska jag prova!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
L lat skrev:
Ostron ska vara så färska att de är upptagna för max 10 min sen.
Suveränt när vi fick precis nyplockade i Walvis bay i Namibia.
Ostron som är typ 24h gamla, näe!
Ostron lever när man äter dem så kan inte bli färskare.

Dessutom de bästa av ostron förvaras någon månad i bassäng sk fine de clair. Så de finaste ostronen kommer Mao inte direkt från havet (dessa bassänger ligger ju dock i havet oftast).
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Beror helt på hur du placerar dem. De flesta kan inte ens hålla index. Men absolut borde du investerat i aktier och fonder
Ja, har kör enbart på aktier. Inga fonder eller andra produkter. Ökade i alla fall 36% i år, så det blev över index i år igen.
 
J j-o75 skrev:
Ja, har kör enbart på aktier. Inga fonder eller andra produkter. Ökade i alla fall 36% i år, så det blev över index i år igen.
Jag kör bara fonder, på SEB och de suger så man verkar inte kunna se utveckling på årsbasis utan enbart sedan köp vilket blir lite missvisande för året. Men lite snabb överslag har mina 3 största fonder gjort 39 procent i år. De hade gjort ännu mer om det inte var för att jag köpte precis före omikron till ett stort belopp.

Ändå ganska nöjd med tanke på tabben med omikron.
 
T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är väl väldigt många rätter som tack och lov gott ur tiden.

Köttfärslimpa och korv i ugn för att nämna några. Har som tur är aldrig upplevt dem själv då min mamma inte lagade dessa rätter.

Har även sett någon tragisk rätt som involverar torskblock
Vilket överlägset skitsnack.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
T Tullen127 skrev:
Vilket överlägset skitsnack.
Det är väl högst subjektivt. Men min inställning på just detta ämne är ju dock den korrekta.

Korv i ugn eller stekt spya som det också kallas
Stekt korv och grönsaker med ost i en svart stekpanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Torskblock i ugn, eller tragedi i ugn som det också heter. Röka under fläkten-fisk
Rått torskblock kryddat med salt och peppar i en glasugnsform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köttfärslimpa Eller "Låt oss ta bort all luftighet så man kan använda limpan som ett mordvapen"-limpa
Skivad köttfärslimpa på träskärbräda med basilikablad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Det där var nog ungefär det snobbigaste jag läst nån gång.
Har Ni månne missat alla tidigare inlägg av Herr Malmgren? :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.