P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är väl väldigt många rätter som tack och lov gott ur tiden.

Köttfärslimpa och korv i ugn för att nämna några. Har som tur är aldrig upplevt dem själv då min mamma inte lagade dessa rätter.
Om du aldrig har ätit dessa rätter[*] så tvivlar jag på att du kan bedöma dem. Matrecept är inte en teoretisk vetenskap.

[*] Det har inte jag heller såvitt jag kan minnas.
 
P
P PatrikJo skrev:
Det är ju inte jättelänge sedan alla skulle smaska i sig ruccola i tid och otid. "Pepprig" var den tydligen.
Nä, besk och tråkig är vad den är. Mer av ett ogräs än något annat.
 
  • Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
P
B Blazermannen skrev:
Gammelkungen, Gustaf VI Adolf
Jag ska be att få protestera. Gustav VI Adolf var den riktiga kungen. Gustav V var den gamle kungen.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
hsd
P pmd skrev:
Full tank för tio kronor. Ungefär 60 kr nu.
Kan inte stämma, 74 kostade bensinen 1 krona per liter och nu ligger priset på 17:69
 
P pmd skrev:
Om du aldrig har ätit dessa rätter[*] så tvivlar jag på att du kan bedöma dem. Matrecept är inte en teoretisk vetenskap.

[*] Det har inte jag heller såvitt jag kan minnas.
Korv i ugn kan man dömma ut utan att ha testat :)
 
P pmd skrev:
Tyvärr är inte dina exempel bra bevis för att den utredande sjukvården generellt fungerar bra. Både dina och Malmgrens inlägg är ett slags politiska inlagor. Man måste undersöka bredare för att få en bra uppfattning om kvaliteten.

Men jag är ändå glad över att det att har fungerat bra för dig och din partner och hoppas att ni inte är unika i det avseendet.
Jag började ju mitt inlägg med att jag inte tycker anekdotiska exempel tillför något
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag började ju mitt inlägg med att jag inte tycker anekdotiska exempel tillför något
Jag skulle kunna lägga upp min journal som exempel men då har ni läsning,haft täta kontakter med vården i 40 år...
Den fungerar bra enligt mig
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är väl väldigt många rätter som tack och lov gott ur tiden.

Köttfärslimpa och korv i ugn för att nämna några. Har som tur är aldrig upplevt dem själv då min mamma inte lagade dessa rätter.

Har även sett någon tragisk rätt som involverar torskblock
Det där var nog ungefär det snobbigaste jag läst nån gång.
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Det där var nog ungefär det snobbigaste jag läst nån gång.
Icke! Det är ju oaptitligt!
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Icke! Det är ju oaptitligt!
Jag tycker att köttfärslimpa är gott. Man kan piffa upp den med ost i mitten om man vill. Korv i ugn, med tomater och ost, saftigt och gott! Torskblock med en röra av stekt lök, majonnäs, senap och mjölk på och sen in i ugnen. Jättegott!
Det är allt annat än oaptitligt, kanske är det att det är relativt billig mat ni inte gillar.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Jag tycker att köttfärslimpa är gott. Man kan piffa upp den med ost i mitten om man vill. Korv i ugn, med tomater och ost, saftigt och gott! Torskblock med en röra av stekt lök, majonnäs, senap och mjölk på och sen in i ugnen. Jättegott!
Det är allt annat än oaptitligt, kanske är det att det är relativt billig mat ni inte gillar.
Nej, det är inte gott, inte för ögat heller.
 
  • Wow
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Men pressad anka eller tvångsmatad anka funkar och är apptitligt?
Smaken är som baken & det är bara att acceptera.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, det är inte gott, inte för ögat heller.
Har du provat? Och då menar jag inte om du har ätit det i skolan, vissa skolor har kanske inte haft den allra bästa maten.
 
L lat skrev:
Men pressad anka eller tvångsmatad anka funkar och är apptitligt?
Smaken är som baken & det är bara att acceptera.
Det äter man på Östmalm där de har lite klass och smak.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Ja fy fan fick gåslever på en restaurang på Djurgården, var som en smet som fastnade i gommen :D skulle inte betala en krona för det...
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.