Hej!

Då vi blev rekommenderade stambyte av byggaren undrar vi vad det kan kosta?
Mellan tumme o pekfinger.

Enligt byggaren var det ”bra” att det var tillgängligt genom att gå ner i krypgrunden.

Någon som gjort ett stambyte på senare tid via krypgrunden, tack så länge.
 
Om det nu är någon som vill gissa sig en siffra så vill dom nog ha lite mer information. Är badrum på första eller andra plan. Är det badrumsrenovering med allt som det innebär med olika moment....etc. Jag vill då inte gissa....
 
Beror sig på vad du menar. Är alla rör tillgängliga så kostar det inte speciellt mycket att byta ut dem, <10.000 kr. Det dyra är ju om du behöver riva kök och 2 badrum för att få fram dem.
 
Nyfiken, hur gamla är rören?
Gjutjärn förmodligen, eller?
 
Jag glömde tillägga att det är ett enplanshus på 105 kvm, vi kommer att total renovera badrum/wc samt kök.

Det är gamla gjutjärnsrör och vid besiktningen så hittade besiktningsmannen sprickor i ett av avloppsrören i krypgrunden som behövdes lagas omgående men det läckte inte in till självaste krypgrunden. Huset är byggt 1966.

obs att jag undrar vad självaste stambytet kostar som sagt badrum/wc och kök kommer vi behöva renovera i vilket fall som helst.
 
Ja ska du renovera kök och badrum så måste det vara småpengar i sammanhanget att byta lite rör å jag skulle då inte har lämnat några gjutjärnsrör som i ett senare skede kan ställa till det
 
Du vet inte hur mycket mellan tumme o pekfinger?
 
Nej! Å vill inte gissa heller. Hör med en rörmockare som på plats kan bättre se förutsättningarna
 
  • Gilla
Isack
  • Laddar…
Kan inte byggaren svara på vad som måste göras och vad det kostar?
 
A Andy78 skrev:
Kan inte byggaren svara på vad som måste göras och vad det kostar?
Du tror inte att jag tänker så långt?

Jag inväntar en offert men jag hade gärna velat veta på ett ungefär vad kostnaden ligger på mest för nyfikenheten.
 
I Isack skrev:
Jag inväntar en offert men jag hade gärna velat veta på ett ungefär vad kostnaden ligger på mest för nyfikenheten.
Tag in fler offerter, minst två till. Din fråga är omöjlig att svara på, eftersom vi inte vet hur lång sträcka det är frågan m.m.
 
  • Gilla
Isack
  • Laddar…
I Isack skrev:
Du tror inte att jag tänker så långt?

Jag inväntar en offert men jag hade gärna velat veta på ett ungefär vad kostnaden ligger på mest för nyfikenheten.

Om det måste bilas räkna med 100k
 
  • Gilla
Isack
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.