Hej,

Önskar gärna ta emot råd och erfarenheter kring ett par saker jag har funderat på inför inflyttning i vårt nybygge.

I vårt sovrum kommer en av väggarna bestå av garderob från vägg till vägg med 4 skjutdörrar. Tänkte att det kunde vara kul att ha belysning som tänds när man öppnar skjutdörrarna. I detta fallet var jag smart nog att be elektrikern installera eluttag i ett av övre hörnen i garderoben så här kommer jag ha tillgång till el. Jag vet att det finns många lösningar för det ändamål jag önskar, bland annat Ikea har något sådant har jag för mig. Men jag undrar om någon här har erfarenhet kring en sådan lösning och vad som fungerar bra/mindre bra.

En annan, kanske svårare, fråga är detta med batteridriven led lampa med sensor. Önskar ha detta för att lysa upp garderob i hall och eventuellt när man öppnar luckor i kök, DVD utrymmen som inte har tillgång till uttag. Helst önskar jag ett inbyggt batteri som är uppladdningsbart och bör inte vara för dyrt heller. Vet att Marbodal säljer dessa: https://www.marbodal.se/tillbehor/belysning/sensorstyrd-och-uppladdningsbar-led-list-013619050000/. Men hör och häpna...dom vill ha över 1000 kr per styck...

Så jag undrar lite kring andra alternativ. Kan man kanske tom göra ett eget batteridrivet system med LED lister och sensor? Alla råd tas tacksamt emot.
 
P Prophet85 skrev:
Hej,

Önskar gärna ta emot råd och erfarenheter kring ett par saker jag har funderat på inför inflyttning i vårt nybygge.

I vårt sovrum kommer en av väggarna bestå av garderob från vägg till vägg med 4 skjutdörrar. Tänkte att det kunde vara kul att ha belysning som tänds när man öppnar skjutdörrarna. I detta fallet var jag smart nog att be elektrikern installera eluttag i ett av övre hörnen i garderoben så här kommer jag ha tillgång till el. Jag vet att det finns många lösningar för det ändamål jag önskar, bland annat Ikea har något sådant har jag för mig. Men jag undrar om någon här har erfarenhet kring en sådan lösning och vad som fungerar bra/mindre bra.

En annan, kanske svårare, fråga är detta med batteridriven led lampa med sensor. Önskar ha detta för att lysa upp garderob i hall och eventuellt när man öppnar luckor i kök, DVD utrymmen som inte har tillgång till uttag. Helst önskar jag ett inbyggt batteri som är uppladdningsbart och bör inte vara för dyrt heller. Vet att Marbodal säljer dessa: [länk]. Men hör och häpna...dom vill ha över 1000 kr per styck...

Så jag undrar lite kring andra alternativ. Kan man kanske tom göra ett eget batteridrivet system med LED lister och sensor? Alla råd tas tacksamt emot.
Ikea har en med sensor som är batteridriven.
Köper du laddningsbara batterier med hög kapacitet till dessa så kommer de hålla väldigt länge
https://www.ikea.com/se/sv/p/stoetta-led-ljuslist-foer-skap-med-sensor-batteridriven-vit-90360093/
 
  • Gilla
Prophet85
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.