Hej!

Jag hittade en Bärbar batterigenerator till salu på en Facebook grupp, för Bosch 18v litiumbatterier, 200W/400W men är osäker på uttaget om det går att använda i huvudtaget. Se bild. Jag antar att det är ett UK uttag 220-240v.
Finns möjligheten att använda denna i Sverige, med en adapter UK plug till EU plug ?

Tacksam för svar
Nova
 
  • Svart bärbar batterigenerator märkt "200W" med UK 220-240V uttag, indikatorlampor och USB-port.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var inte mycket effekt... Vad skall du använda den till?
Adapter går att använda.
 
K Kane skrev:
Det var inte mycket effekt... Vad skall du använda den till?
Adapter går att använda.
Tack för svar!

Ladda mobiler och ipad när vi är ute med båten så något mer ändamål finns inte för oss. Jag antar att den duger för detta?
 
Lär funka. Men då behövs ju ingen adapter eftersom det finns USB på den.
 
Jag skulle satsat på en vanlig "powerbank" i så fall, betydligt mindre komplicerat.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Jag skulle satsat på en vanlig "powerbank" i så fall, betydligt mindre komplicerat.
Lutar åt det, denna kostade bara 50kr så det var därför jag var intresserad. Tack för svar.
 
N NielsBett skrev:
Finns möjligheten att använda denna i Sverige, med en adapter UK plug till EU plug ?
Om du nu ändå vill använda 230 V-uttaget så passar en Eurostickpropp för dubbelisolerade apparater.
Kanske passar även en schukostickpropp, men mata då endast en enda apparat.
I annat fall kan du använda en adapter som ger dig skyddsjord i schukouttaget, men återigen bra om endast en apparat matas då man inte vet något om det inbyggda jordfelsskyddet, om det öht finns något.
 
N NielsBett skrev:
Lutar åt det, denna kostade bara 50kr så det var därför jag var intresserad. Tack för svar.
Ställer man det mot vad ett bra batteri kostar så brukar jag rätt snabbt komma fram till att det inte är värt att snåla...

Jag har själv en makita-adapter till mina 18 volt batterier, laddar min telefon fullt bra många gånger..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.