Köpt ny spis och jag tog bort den medföljande kabeln eftersom den befintliga kabeln (3-fas) är fast installerad. Monterat rätt enl L1, L2, L3 o jord. Får den ej att funka Se bit bild som anger ett klik. Någon som vet mer? Diagram över anslutning av 3-fas kabel till spiskontakt med markering av korrekt 'klik' position.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gunte1 Gunte1 skrev:
Köpt ny spis och jag tog bort den medföljande kabeln eftersom den befintliga kabeln (3-fas) är fast installerad. Monterat rätt enl L1, L2, L3 o jord. Får den ej att funka Se bit bild som anger ett klik. Någon som vet mer?[bild]
"Felet" va att jag trodde att barnspärren bara va för ugnen, men den gäller för plattorna också, så nu funkar det
 
Hej, vad tycker du om spisen nu när du haft den ett tag?

Funderar själv på att köpa den.

Gunte1 Gunte1 skrev:
"Felet" va att jag trodde att barnspärren bara va för ugnen, men den gäller för plattorna också, så nu funkar det
 
Hej! Den funkar bra, vi är nöjda. Eftersom vi måste köpa en 70-bred spis, så fanns det bara, om jag minns rätt 5 o välja på, Electrolux o Cylinda.
 
  • Gilla
Roger G Olsson
  • Laddar…
Tack för svaret. Vi behöver också en 70-spis så det blir nog den.

Gott Nytt År!


Gunte1 Gunte1 skrev:
Hej! Den funkar bra, vi är nöjda. Eftersom vi måste köpa en 70-bred spis, så fanns det bara, om jag minns rätt 5 o välja på, Electrolux o Cylinda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.