mexitegel mexitegel skrev:
GHAHHHHH-GRRR för folk som verkar ha tvångsbeteende att ha sina skidor ovanpå andras i liftköerna.
jag brukar demonstrativt smälla ner staven i deras skidor , låtsats att jag missade backen
 
  • Älska
  • Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
wildeside
C claym skrev:
nix! Tydligt fall av asbest
När man va yngre så trodde jag man va (as bäst), det har börjat gå över med åldern...
 
  • Haha
claym
  • Laddar…
C claym skrev:
jag brukar demonstrativt smälla ner staven i deras skidor , låtsats att jag missade backen
Detta var nöt bakom. Jag brukar lyfta skidorna och kliva lite bakåt och ställa mig ovanpå apskaftets diton - det brukar räcka med en eller två gånger. Så icke igår förrän efter att demonstrativt klivit snett bakåt ovanpå idiotens skidor och sedan spänt ögonen densamme. Först då verkade budskapet gått fram.

Som anekdot från annan skidort kan nämnas den danska familjen som lämnade tillbaka sina helt demolerade hyrskidor (grusparkeringsåkning) med kommentaren att hyrskidor ändå byts ut varannan vecka…
 
  • Wow
  • Haha
claym och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Detta var nöt bakom. Jag brukar lyfta skidorna och kliva lite bakåt och ställa mig ovanpå apskaftets diton - det brukar räcka med en eller två gånger. Så icke igår förrän efter att demonstrativt klivit snett bakåt ovanpå idiotens skidor och sedan spänt ögonen densamme. Först då verkade budskapet gått fram.

Som anekdot från annan skidort kan nämnas den danska familjen som lämnade tillbaka sina helt demolerade hyrskidor (grusparkeringsåkning) med kommentaren att hyrskidor ändå byts ut varannan vecka…

Haha :crysmile:. Var är ni?
 
C claym skrev:
Haha :crysmile:. Var är ni?
Låter som random folktät dag i Råmme (Romme Alpin)!? :rolleyes::cool:
 
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Låter som random folktät dag i Råmme (Romme Alpin)!? :rolleyes::cool:
Alla svenska skidorter nås väl från Stockholm är jag rädd?

Men andelen jeans-åkare brukar dock vara som störst i Romme! :D
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
C claym skrev:
Haha :crysmile:. Var är ni?
Tänndalen.
Danskarna briljerade i Hemsedal.
 
  • Haha
claym och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Om det blir ett ”GAAAAAHHH!!” För ett år, då får jag väl dra till med ett GAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!! Då jag gjorde samma upptäckt på landets kyl/frys i helgen, den har stått där i 10 år - och som lök på laxen upptäckte jag det när försökte tvätta bort lukten av dåliga matvaror efter att den gått sönder…

Mitt nästa GAAAAAHHH!! (Här tänker jag att räcker med ett kortare) är att höjden på kyl/frysen är lite lägre än den vanliga 186 cm (vår är 182) med effekten att det bara verkar finnas två skåp på marknaden som passar utan modifiering av överskåpet. Förvisso ganska lätt modifiering men skåpet måste ner och jag vet inte när jag orkar fixa i och med att det är kortare tider vi är ute…

Så nu måste jag bestämma mig för om jag ska köpa en dyr kyl/frys som dessutom är beställningsvara eller bita i det sura äpplet och fixa överskåpet så utbudet formligen exploderar (hör själv vad som är logiskt men lättjans kraft är stor) ….GAAAAAHHH!!
Dolt fel, fakturera säljaren?
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Låter som random folktät dag i Råmme (Romme Alpin)!? :rolleyes::cool:
Det heter Romme. Med O, inte Å!
 
ullberg
A andersda skrev:
Dolt fel, fakturera säljaren?
Nu tillhör jag inte riktigt vare sig den generation eller personlighet som drar till med dolt fel-kortet första åtgärd :), blir dessutom lite svårt då fastigheten varit i familjen i 20+ år och just det huset har vi låtit bygga själva…
 
  • Gilla
  • Haha
karra och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
K Kirre2 skrev:
Det heter Romme. Med O, inte Å!
Tror @FredrikR har koll, då han bor några byar bort bara ;)
 
  • Gilla
Smygnorden och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Det heter Romme. Med O, inte Å!
"Hej och velkommen till Dagens Dubbel från Råmme..." :oops:
Men visst heter det Romme, med O, som Globen, för ingen säger ju Glåben.

Jag har 4km till travbanan, och några till ut till skidanläggningen. :cool:(y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
"Hej och velkommen till Dagens Dubbel från Råmme..." :oops:
Men visst heter det Romme, med O, som Globen, för ingen säger ju Glåben.

Jag har 4km till travbanan, och några till ut till skidanläggningen. :cool:(y)
Du slipper väl det mesta av Liftwaffe i alla fall, som är ett stort GAAAHHHHHH i alperna?
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Du slipper väl det mesta av Liftwaffe i alla fall, som är ett stort GAAAHHHHHH i alperna?
"kunde Göte säga allt det där på tyska..?" :crysmile:
 
  • Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
A
FredrikR FredrikR skrev:
"kunde Göte säga allt det där på tyska..?" :crysmile:
Nä jag översatte:rofl:
hjälpsamma barn:crysmile:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.