wildeside
Har inte så mycket att tillägga.
Men det finns väl traumatiserade barn på nyår med?
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Nä, barnen lider och tindrar bara på julafton. På nyår är det hundarnas tur.
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 2 till
  • Laddar…
MaxHugo
Känns inte som all text kom med i ditt inlägg.

Men om du jämför att julafton med nyårsafton från ett barn perspektiv, så är det stor skillnad och går inte att jämföra.

Sen om du menar ta ett glas rom/konjak m.m till en cigarr vid tex tolvslaget så ska det nog inte vara några problem. Förutom att det är slöseri på en fin cigarr.
 
S
Det är ett j-vla supande och tjoande på Midsommarafton. Det är barnens dag, de ska dansa runt stången och sånt ju. Kan folk inte ha det tråkigt året om så barnen kan får en icke traumatisk uppväxt??
 
  • Haha
KnockOnWood
  • Laddar…
Fan vad det gnälls om alkohol på detta forum. Klart om man är förälder så ska man ta sitt ansvar och vara förebild för sina barn. Men jag är uppväxt i en familj samt min frus familj med alkohol både på jul och nyår samt kalas. Men alla har skött det snyggt och städat. Klart man super till det ordentligt om man är med svärfar själv ibland
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jag som bor i Finland och vet hur ofta alkohol leder till gräl som leder till kniven som leder till gravgården och till fängelse tycker att det finns mycket goda skäl att vara försiktig med alkoholen.
Om folk vill ta sig ett par öl eller ett par glas vin och slutar i tid är det deras ensak men vet man inte säkert att man slutar i tid är det bäst att inte dricka alkohol.
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Om folk vill ta sig ett par öl eller ett par glas vin och slutar i tid är det deras ensak men vet man inte säkert att man slutar i tid är det bäst att inte dricka alkohol.
Och om man slirar iväg så där som vissa här antyder så vete tusan om man över huvud taget kan lyckas att göra en kvinna på smällen. Så några barn blir det nog inte i alla fall.
Sagt ur ett manligt perspektiv alltså :geek:
 
  • Haha
Krokben
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Och om man slirar iväg så där som vissa här antyder så vete tusan om man över huvud taget kan lyckas att göra en kvinna på smällen. Så några barn blir det nog inte i alla fall.
Sagt ur ett manligt perspektiv alltså :geek:
Empiriskt har det visat sig att de som slirar iväg sådär brukar föröka sig synnerligen effektivt.
 
H heimlaga skrev:
Empiriskt har det visat sig att de som slirar iväg sådär brukar föröka sig synnerligen effektivt.
Har du forskningsrapporter eller vetenskapliga tidskrifter som stöder detta påstående?
 
Jag kör.
Sticker från "festen" kl 22-23 så man hinner titta på alla dårars fest på himlen. Billigt är det.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Har du forskningsrapporter eller vetenskapliga tidskrifter som stöder detta påstående?
Levande bevis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.