Myrstacken
Maskintok skrev:
fråga snövit, hon vet nog;):crysmile:
Jag och snövit..... låt oss säga att vi inte riktigt kommer övernes efter en liten incident tidigare i år då hon fick något i ögat
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Myrstacken
electroluxaren skrev:
Skrivet på fyllan?
Hur står det till själv???
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu har jag ätit upp maten och se och förundras, glaset är nästan fullt.

[bild]
Baserat på kaklet så gissar jag på restaurang AG.
 
R
A Andy78 skrev:
Baserat på kaklet så gissar jag på restaurang AG.
Nej det är det inte. Och jag tyckte dessutom jag minns att Anders skrev café innan.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du gillar viner som inte är drickfärdiga är bolaget perfekt för dig
Du missar poängen. En nischad alkoholsäljare klarar sig dåligt när kundunderlaget är litet. Det bästa för folk med udda smak i ett litet land som vårt är en säljare med mycket stort utbud, för då finns det marginal att lagerföra sådant som även de med udda smak gillar.

Å andra sidan går det väl att beställa alkoholhaltiga drycker från hela EU? Det borde innebära att du inte behöver lida fastän du bor i Sverige.
 
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
P
M MetteKson skrev:
Pöbelhus…?
Jag driver lite med Malmgren. Han tål nog att få samma budskap kastad i ansiktet som han kastar i andras. :D

Men det är helt sant att jag aldrig mer vill bo i ett flerfamiljshus, hur dyra bostadsrätterna i det än är.
 
Redigerat:
P
R RoAd skrev:
På "mina" lokala systembolag finns det nog minst 30 olika "ljusa-lager-på-burk" som smakar precis likadant. Jämförelsevis finns det från ölets hemland Belgien tre! (ja jag har räknat). Några lagrade öl är inte att tala om så det får jag göra själv (ja Anders, det finns fördel med att "mögla bort" i hus. Vissa har källare).
De flesta lokala Systembolagsbutiker har ganska litet sortiment. Jag brukar handla ur Systembolagets hela sortiment, vilket är av en helt annan storleksordning. Hemkört får jag det också. Vi skriver snart 2022 så att beställa via internet borde inte vara så värst främmande för de flesta.
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Extra tilldelning kunde man få sist vid födelsedag
Det berodde på vilken samhällsklass man tillhörde. Det var betydligt lättare för direktörer än för arbetare att få en extra tilldelning.

Nä, jag tycker nog inte att vi behöver en statlig myndighet som ska bestämma hur mycket öl och vin vi får dricka.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
P
K Krux skrev:
Sen är det ju ännu en situation som är svår. Om du har en nykter alkoholist vid tex jul är det ju inte Vidare bra om du dukar upp alkohol till mat eller annat . Då sätter du dem i enväldigt jobbig och tuff situation . Då dem har en livslång kamp mot alkohol
Håll i så fall tillställningen alkoholfri, skrev jag ju.
 
P
engs engs skrev:
Mitt närmsta bolag saknar ofta mer roliga saker i sortimentet. Det går beställa men deras rutiner för att hämta beställningar i butik är också usel. Haffa nån i butiken och hoppas de har tid leta upp det på lagret.
I min lokala systembutik finns en qrkodläsare som kan skanna qrkoden man fick i SMS:et som talade om att leveransen kan hämtas. Efter en stund kommer en butiksanställd med varorna.

Det bästa tycker jag ändå är att beställa för hemleverans.
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
P
Myrstacken Myrstacken skrev:
Ha ha förstår inte alls vad du menar...
Men har en del planer på att öppna gruva om ett par år... behöve bara arbetskraft.. någon som vet vart man kan hitta sådan
Hur många barn har du?
 
  • Haha
Myrstacken
  • Laddar…
MultiMan
P pmd skrev:
Du missar poängen. En nischad alkoholsäljare klarar sig dåligt när kundunderlaget är litet. Det bästa för folk med udda smak i ett litet land som vårt är en säljare med mycket stort utbud, för då finns det marginal att lagerföra sådant som även de med udda smak gillar.

Å andra sidan går det väl att beställa alkoholhaltiga drycker från hela EU? Det borde innebära att du inte behöver lida fastän du bor i Sverige.
Systembolaget har inte ett särskilt stort utbud om man ska agera som ensam säljare, så det stämmer inte. För tidigt för omfattande listor så vi kan ta denna topplista med 12 olika: https://www.liquor.com/best-bourbons-4847374

Jag hittar enbart 5 st beställningsbara hos Systembolaget, flera med längre leveranstid. Det är ändå rätt bra. Brukar ofta vara att ingenting alls finns.

Edit: förbättrad grammatik.
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
MultiMan
@AndersMalmgren Pyssel till nästa års julklappar:

Ett handgjort fågelhus byggt av vinkorkar med texten "By drinking 130 bottles of wine you could save a bird.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
wildeside
Nu kan vi snart sluta att tjafsa i den här tråden, julafton har passerats.
Så nu kan vi börja tjafsa i den nya tråden Nyårsafton med alkohol och kanske en cigarr.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
Myrstacken Myrstacken skrev:
Hur står det till själv???
Bra tack!
Ser som vanligt till att man är skärpt i alla lägen så att omdömet och reaktionsförmågan är på topp!
Hur är det själv?
 
  • Haha
Myrstacken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.