P pmd skrev:
Det vore dåligt om jag inte kunde arrangera en födelsedagsfest för mina hundra närmaste vänner och bjuda alla på vin.
Extra tilldelning kunde man få sist vid födelsedag
 
K
P pmd skrev:
Du skulle kanske prova min inlagda sill? Det är mer lök än sill i burken. ;)
Finns det en enda sillbit i burken är det en för mycket :d
 
K
P pmd skrev:
Det bästa valet av dessa två alternativ är att hålla tillställningen alkoholfri. Den som har alkoholproblem och inte blir bjuden sitter kanske och super hemma istället. Bättre att få vara med på festen i så fall.

Man kan dessutom erbjuda hjälp till den som har alkoholproblem. Inte tvinga sig på, men erbjuda sig att sköta praktiska saker för att ordna professionell hjälp.
Tyvärr så har jag aldrig hört om någon eller sett någon med alkohol problem ta emot hjälp så. Ända som fått dem jag sett/känner att sluta är att dem når totala botten eller håller på att förlora familj och vänner.
Sen är det ju ännu en situation som är svår. Om du har en nykter alkoholist vid tex jul är det ju inte Vidare bra om du dukar upp alkohol till mat eller annat . Då sätter du dem i enväldigt jobbig och tuff situation . Då dem har en livslång kamp mot alkohol
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Vad är det för underligt rum ni sitter i?
Helkaklat med soffa?
Brunch på ett cafe
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Lite underhållande, men mest tragiskt, att se @frasen_36 och @sonabr4000 svinga sina svärd i det heliga korståget mot @AndersMalmgren i nästan varenda tråd här på forumet.
Eller är det månne en liten dos av vuxenmobbing vi ser :thinking:
Hoppas de aldrig skaffar Instagram, för då skulle de få fullt upp med att jaga föräldrar....
världen är full av folk som inte kan bete sig. Inget att haka upp sig på. :crysmile::rofl:
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
sonabr4000 och 5 till
  • Laddar…
engs
P pmd skrev:
Man måste alltså ha koll på hur många butiker innan man hittar något man vill ha?
Deras sammanlagda utbud är alltså större än Systembolagets?
Eftersom alla inte har samma önskemål är storleken på sortimentet det enda vettiga måttet .
Mitt närmsta bolag saknar ofta mer roliga saker i sortimentet. Det går beställa men deras rutiner för att hämta beställningar i butik är också usel. Haffa nån i butiken och hoppas de har tid leta upp det på lagret.
De borde åtminstone ha en egen lucka för förbeställda prylar.

Men allt snack om utbud är ju egalt nu när man kan beställa hem från nätet, spelar ingen roll om man bor på Östermalm eller Svartlien. Utbudet är identiskt. (Hojt kanske är enklare få tag i Svartlien faktiskt).
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
engs engs skrev:
Mitt närmsta bolag saknar ofta mer roliga saker i sortimentet. Det går beställa men deras rutiner för att hämta beställningar i butik är också usel. Haffa nån i butiken och hoppas de har tid leta upp det på lagret.
De borde åtminstone ha en egen lucka för förbeställda prylar.

Men allt snack om utbud är ju egalt nu när man kan beställa hem från nätet, spelar ingen roll om man bor på Östermalm eller Svartlien. Utbudet är identiskt. (Hojt kanske är enklare få tag i Svartlien faktiskt).
Spelar ingen roll hur mycket du kan beställa när bolaget inte har det man söker i sortimentet. Aja, ganska OT från trådens kärnämne
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Lika off topic:
R RoAd skrev:
Ska nu Systembolaget verka för folkhälsan och att det dricks så lite som möjligt
Om systemet verkade för att vi dricker så lite som möjligt,
så skulle de ju inte så konsekvent sätta lockpriser på allting.
Priserna slutar väldigt ofta på 9: 119 kr, 199 kr, 219 kr osv, precis som i en vanlig affär, som vill få allt att se billigt ut, så de får sälja maximalt.
 
richardtenggren
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Lika off topic:

Om systemet verkade för att vi dricker så lite som möjligt,
så skulle de ju inte så konsekvent sätta lockpriser på allting.
Priserna slutar väldigt ofta på 9: 119 kr, 199 kr, 219 kr osv, precis som i en vanlig affär, som vill få allt att se billigt ut, så de får sälja maximalt.
Du vet väl att de har ”reor” också, bara att de inte går ut med prissänkningarna? ;)
 
Myrstacken
D Derbyboy skrev:
TS har inte synts till sedan julaftonsnatten. Det väcker en del frågor…..
Berätta vilka???
 
  • Wow
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
A
Myrstacken Myrstacken skrev:
Berätta vilka???
Vissa har om du läser tråden fått för sig att spåna lite i ditt alkohol intag eller påverkan vid tidpunkten av tråd starten.

Jag kunde inte bry mig mindre om det, men finner dessa åsikter väldigt otrevliga...
 
  • Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
Myrstacken
Vilka åsikter är otrevliga???
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
Myrstacken
Visst det är inte bra att vara full när barnen är med...
Vet inte om jag någonsin varit det faktiskt kanske druckit 3- 4 starköl medans barnen varit vakna någon gång.. tror inte de mått dåligt av det..
Mina roligaste minnen från min barndom var just fester..
När mina föräldrar var fulla tillsammans med sina kompisar eller mina farbröder fastrar mostrar och morbröder..
Det var storfest alla föräldrar drack spelade gitarrer och sjöng......
Vi hade skitkul alla kusiner syskon osv..
de bästa dagarna på året för det var då vi fick vara uppe till midnatt vi fick massa snacks och kunde göra vad vi ville...
Vi var ute och hade kul och busade med grannar osv...
Då tror jag faktiskt att barnen mår mer dåligt av en annan sak jag märkt..
Tex att när min son har bandyträning är jag den enda av de få föräldrar som är där som inte använder mobil..
Vi är kanske 5 föräldrar på läktaren.. JAG är den enda som tittar från början till slut utan att titta i mobilen varje gång..
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
A
Myrstacken Myrstacken skrev:
Vilka åsikter är otrevliga???
Läs tråden så ser du.
bland andra... Dessa om att en person som dricker alkohol skulle vara en dålig förälder i ren allmänhet.

Eller att barn tar skada av minsta lilla mängden alkohol...
 
Myrstacken
Maskintok skrev:
Läs tråden så ser du.
bland andra... Dessa om att en person som dricker alkohol skulle vara en dålig förälder i ren allmänhet.

Eller att barn tar skada av minsta lilla mängden alkohol...
Fast på det sätt har jag aldrig uttryckt mig på!....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.