Hur blev resultatet och vad gjorde du i slutändan? Jag är lite i samma sits och vill göra enklast möjliga lösning. :)

finns det risk att lukt tränger igenom betong man gjuter så man måste täta med någonting först?
 
Resultatet blev bra.
Körde ned stenull för att täta ordentligt sedan hällde jag i expanderande betong upp i nivå med golvet minus ett par millimeter. Gjorde rent ordentligt innan.

Har lagt golv över och allt fungerar kanon :)
 
Av vilken anledning körde du stenull? Jag har lite drev liggandes? Kan det funka lika bra? La du det i en plastpåse först?
 
Claes Sörmland
E Emil Karlsson 2 skrev:
Av vilken anledning körde du stenull? Jag har lite drev liggandes? Kan det funka lika bra? La du det i en plastpåse först?
Du kan ta lite av betongen ur påsen som du ändå har hemma och blanda i minimalt med vatten tills den blir jordfuktig, d v s en väldigt fast betong. Med hjälp av två diskhandhandskar gör du den till en boll och trycker ned den i avloppsröret. Vänta några timmar så är du redo för gjutningen.
 
  • Gilla
Emil Karlsson 2 och 1 till
  • Laddar…
E Emil Karlsson 2 skrev:
Av vilken anledning körde du stenull? Jag har lite drev liggandes? Kan det funka lika bra? La du det i en plastpåse först?
Det fungerar bra som plugg. Fick tipset här i tråden. Ingen plastpåse utan bara tryckte ned det och säkerställde att det var tätt nog.
 
S
P pennybridge skrev:
Det fungerar bra som plugg. Fick tipset här i tråden. Ingen plastpåse utan bara tryckte ned det och säkerställde att det var tätt nog.
Känns det inte som att råttor skulle kunna ta med sig stenullen o göra tråkiga saker? Såg nån som pluggat med tygtrasa, det tog råttorna med sig längre ner o plugga igen avloppet
 
S SueCia skrev:
Känns det inte som att råttor skulle kunna ta med sig stenullen o göra tråkiga saker? Såg nån som pluggat med tygtrasa, det tog råttorna med sig längre ner o plugga igen avloppet
Nej det är inget jag är orolig över.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du kan ta lite av betongen ur påsen som du ändå har hemma och blanda i minimalt med vatten tills den blir jordfuktig, d v s en väldigt fast betong. Med hjälp av två diskhandhandskar gör du den till en boll och trycker ned den i avloppsröret. Vänta några timmar så är du redo för gjutningen.
det låter som en bra plan. Det finns inte risk för att det kommer lukt om man inte tätar med annat än betong?
 
Tömde vattenlåset på vatten och gjorde en stel sörja som jag la i botten samt täckte för ett litet hål. Nu ska bara vara att gjuta som vanligt på det när det härdat?
 
  • Vattenlås tömt på vatten med en stel sörja lagd i botten för att täcka ett hål, redo för gjutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.