P Pin skrev:
Statliga byggvaruhus skulle ju kunna neka amatörer att köpa elektriskt installationsmateriel.
Det vore illa.
Då kan ju elektrikern lägga på ännu högre påslag, skräm inte folk på det viset. De är väl näst dyrast av alla hantverkare under vvsaren. :O
 
P pmd skrev:
Det spelar ingen roll för mig. Jag bor inte i ett pöbelhus.
Pöbelhus…?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du gillar viner som inte är drickfärdiga är bolaget perfekt för dig
Varför tar du bara inte och hyr en bil och släp och kör direkt till Tyskland och fyller på hela årets ranson isåfall?
Det är ju bara ett stenkast till från cph. Och de har ju ganska mycket på plan 2 på bordershopen.
 
F
R Rkarlsson skrev:
Fast skaffa inte instagram då. Helvete vad föräldrar lägger ut bilder på sina barn till alla världens människors beskådan.

Det ligger 0 (noll) bilder på mitt barn på hela nätet =)

Men sen gör folk som de vill där med.
Exakt, jag skulle aldrig heller lägga ut bilder på mina barn på webben. Det är egoism kombinerat med nåt "annat"...
 
A
men va fan är detta?
En massa tok och stymmel..
Men fan inget om drycker till julbordet..

julmumma..

porter.
farinsocker
vodka
must
ingefära
kardemumma
muskot

4 starka öl... (y)

2 lime.

sen så är man igång:cool:
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Man bör alltså inte alltid likställa "extrem" med "dålig". Det är ungefär samma misstag som att använda ordet "demokratisk" som synonym till "bra".
Så är det nog, det tar jag till mig. Jag blev nog lite fintad av att samma man som introducerade Sverige som extremistland kallar denna tråd för häxjakt. Lite som att kalla ett parti fia med knuff för folkmord om du frågar mig.
 
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
A
alkoholfri mumma.

svagdricka alkoholfri.
får man inte tag på duger alkoholfri mörk öl gott.

farinsocker
lime
julmust
kardemumma
muskot
:cool:
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
S
Appendix Appendix skrev:
Anders brukar ju ofta påpeka hur förträfflig han är i olika fora. Så det förvånar inte att han är alkoholriddaren här
Ja han är ju så oöverträffat duktig - tycker han själv
 
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu har jag ätit upp maten och se och förundras, glaset är nästan fullt.

[bild]
Hur vågar du utlämna dina barn på detta sätt?? Att publicera foton av dem (och fler) på nätet?
Tycker du verkligen det är ansvarfullt?
Fullkomligt ofattbart!
 
  • Haha
  • Gilla
arkTecko och 1 till
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu gråter sonen

[bild]
Var du på fyllan när du lade ut de här bilderna?
 
R
P pmd skrev:
Vilket leder oss till varför baken är delad. Jag tror att du får det svårt att kräva att alla butiker ska tillgodose just din smak och strunta i alla andras. Största chansen att hitta vad du vill ha är en säljare med mycket stort utbud, även om 90 % av det utbudet inte intresserar dig.
Fast jag som mestadels är ölmänniska tror att jag förstår precis vad @AndersMalmgren menar.

På "mina" lokala systembolag finns det nog minst 30 olika "ljusa-lager-på-burk" som smakar precis likadant. Jämförelsevis finns det från ölets hemland Belgien tre! (ja jag har räknat). Några lagrade öl är inte att tala om så det får jag göra själv (ja Anders, det finns fördel med att "mögla bort" i hus. Vissa har källare).

Ska nu Systembolaget verka för folkhälsan och att det dricks så lite som möjligt borde de knappast "ge pöbeln vad de vill ha" och fylla hyllorna med varianter av "Ey' Bro". De borde förstås styra dem till att upptäcka bättre alternativ.

Som tur är börjar onlinebutikerna bli ett reellt alternativ idag.
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
R
S sonabr4000 skrev:
Hur vågar du utlämna dina barn på detta sätt?? Att publicera foton av dem (och fler) på nätet?
Tycker du verkligen det är ansvarfullt?
Fullkomligt ofattbart!
Jisses, går "basha folk som dricker alkoholhaltiga drycker", och "tänk på baaaaaaarnen" hand i hand?

Vilken skada tycker du att de tog av fotot Anders lade ut?

Försvarar jag på riktigt Anders nu? Jisses igen :)

Edit: Jag är inte överdrivet förtjust i Anders besatthet av att gnugga sitt "livsnjutande" och "borgarbrackeri" i ansiktet på forumsmedlemmarna (sånt håller folk med klass lite mer för sig själva ;) ). I övrigt är vi inte helt oense.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu gråter sonen

[bild]
Vad är det för underligt rum ni sitter i?
Helkaklat med soffa?
 
Efter att ha läst igenom den här tråden så känner jag att jag behöver något starkt.

Jag som har påbrå från utlandet förundras över svenskens krystade syn på alkohol.

De flesta kan ju alltså ta en öl eller ett glas vin till julmaten utan att spåra ur och springa runt naken i trädgården och hota grannarna till livet.
Men klarar man inte av alkohol eller har någon form av missbruksproblem, så bör man hålla sig till julmust eller mjölk oavsett om det finns barn närvarande eller inte.
Jag har inte tagit skada av att mina föräldrar tog någon öl till jul. Tror aldrig jag har sett dem berusade dock.
Minns att till och med Tomten skulle ha sig något starkt innan han gick hem efter han hade lämnat julklapparna. Vet nu att det ofta var grannen som gästspelade som tomte, som i stort sett var nykterist :D

Innan ni spräcker ett blodkärl av mitt inlägg, så ska jag berätta att jag växte upp på 70-80 talet när vi höll på med en massa annan livsfarlig verksamhet, som att cykla till skolan utan hjälm, tälja pinnar med morakniv, och tillverka slangbellor och pilbågar mm ;)
 
  • Gilla
rolfkn och 5 till
  • Laddar…
Lite underhållande, men mest tragiskt, att se @frasen_36 och @sonabr4000 svinga sina svärd i det heliga korståget mot @AndersMalmgren i nästan varenda tråd här på forumet.
Eller är det månne en liten dos av vuxenmobbing vi ser :thinking:
Hoppas de aldrig skaffar Instagram, för då skulle de få fullt upp med att jaga föräldrar....
 
  • Gilla
  • Haha
Jocke Best och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.