P pmd skrev:
Cirka tjugotusen varor per butik?
Vad spelar det för roll när 90 procent är skit? Jag tar hellre kvalitet framför kvantitet
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bostadsrätter är också flerfamiljshus..du vet de där som kostar 120k kvadraten
De är också pöbelhus. Grannarna är alldeles för nära inpå. Jag har bott i bostradsrättslägenheter och kommer aldrig att göra det igen.
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Amatörer!!

En rövpanna med fultjack när gästerna kommer sen avslutar man med en redig panna jonk till Kalle!
 
  • Haha
RoAd och 3 till
  • Laddar…
F
MultiMan MultiMan skrev:
Han vill nog visa på en trevlig sammankomst, med glada barn, trots att det dricks vin? Borde inte vara svårt att se.

Vad du gör eller inte gör har väl inte så mycket med hans bilder att göra? Eller är det dags för pekpinnen igen?

Det är trevligt att både visa upp sina egna och få se andras barn. Något positivt. Det kommer från en som inte har egna barn, men blir varm i hjärtat av att se andras.

Just korruption är enligt mig en fråga där svensk självbild och verkligheten divergerar rejält på senare år. Hoppas detta börjar diskuteras mer öppet, först då kan vi verkligen stoppa utvecklingen.
Jag struntar fullkomligt i vad, och när Anders hinkar i sig - det är absolut hans ensak.
Vad jag reagerade på är att han lägger ut foton på sina barn på ett forum som detta.
Dessutom någon annan gäst som förhoppningsvis gett sitt tillstånd till publicering på webben.
Är knappast ansvarsfullt mot barnen.
Och allt detta för att "rättfärdiga" sitt drickande som jag som sagt skiter i.
 
L Lopex skrev:
Amatörer!!

En rövpanna med fultjack när gästerna kommer sen avslutar man med en redig panna jonk till Kalle!
Som du har kritat hos Mehmet? :)

Bästa på länge förövrigt :crysmile:
 
P pmd skrev:
De är också pöbelhus. Grannarna är alldeles för nära inpå. Jag har bott i bostradsrättslägenheter och kommer aldrig att göra det igen.
Jag kommer tyvärr mögla bort i en villa förr eller senare. :(
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P
K Krux skrev:
Har du människor som har problem med alkohol eller som har svårt att sköta det snyggt. har du två val
Skit i att bjuda dem eller ha det alkoholfritt.
Det bästa valet av dessa två alternativ är att hålla tillställningen alkoholfri. Den som har alkoholproblem och inte blir bjuden sitter kanske och super hemma istället. Bättre att få vara med på festen i så fall.

Man kan dessutom erbjuda hjälp till den som har alkoholproblem. Inte tvinga sig på, men erbjuda sig att sköta praktiska saker för att ordna professionell hjälp.
 
P
K Krux skrev:
Tycker ännu mer synd om dem som måste äta sill. Fy fan :p
Du skulle kanske prova min inlagda sill? Det är mer lök än sill i burken. ;)
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Danmark har 6 miljoner. Gör nog skala upp till 10 miljoner utan att tappa kvalitet. Specialbutiker har också möjlighet skicka vinet så ditt argument håller inte för de som bor på landsbyggden.
Man måste alltså ha koll på hur många butiker innan man hittar något man vill ha?
Deras sammanlagda utbud är alltså större än Systembolagets?
Eftersom alla inte har samma önskemål är storleken på sortimentet det enda vettiga måttet .
De som bor på landsbyggden är dessutom nöjda med sortimentet på snabbköpet.
Fi donc! Bor det bara plebejer på landet i Danmark?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hela samhället är ju en produkt av det. På gott och ont.
Så kan det vara (även om jag tror att ditt påstående tål att nyanseras en aning), men det återspeglas nog ändå inte i diagrammet.
 
P pmd skrev:
Fi donc! Bor det bara plebejer på landet i Danmark?
Som grupp betraktat ser jag inte varför det skulle vara annorlunda mot Sverige svaret är ja
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad spelar det för roll när 90 procent är skit? Jag tar hellre kvalitet framför kvantitet
Vilket leder oss till varför baken är delad. Jag tror att du får det svårt att kräva att alla butiker ska tillgodose just din smak och strunta i alla andras. Största chansen att hitta vad du vill ha är en säljare med mycket stort utbud, även om 90 % av det utbudet inte intresserar dig.
 
R Rkarlsson skrev:
Dålig jämförelse ändå.
På lokala systemet så kan de neka alkisar att handla och gör så. De får såklart tag i spriten ändå genom att ge nån yngre en peng.

Du får jämföra med något som är skadligt. så får vi se =)
Statliga byggvaruhus skulle ju kunna neka amatörer att köpa elektriskt installationsmateriel.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Jag struntar fullkomligt i vad, och när Anders hinkar i sig - det är absolut hans ensak.
Vad jag reagerade på är att han lägger ut foton på sina barn på ett forum som detta.
Dessutom någon annan gäst som förhoppningsvis gett sitt tillstånd till publicering på webben.
Är knappast ansvarsfullt mot barnen.
Och allt detta för att "rättfärdiga" sitt drickande som jag som sagt skiter i.
Fast skaffa inte instagram då. Helvete vad föräldrar lägger ut bilder på sina barn till alla världens människors beskådan.

Det ligger 0 (noll) bilder på mitt barn på hela nätet =)

Men sen gör folk som de vill där med.
 
P pmd skrev:
Vilket leder oss till varför baken är delad. Jag tror att du får det svårt att kräva att alla butiker ska tillgodose just din smak och strunta i alla andras. Största chansen att hitta vad du vill ha är en säljare med mycket stort utbud, även om 90 % av det utbudet inte intresserar dig.
Om du gillar viner som inte är drickfärdiga är bolaget perfekt för dig
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.