Har sett att detta är en ofta ställd fråga, men hittar inte riktigt någon lösning som passar mig (eller så är jag bara ohändig :)
Hur som helst: jag skulle vilja få till ett läckageskydd under diskbänken. Det som gör det svårt är flera faktorer: många genomföringar (10 stycken inkl. el), de sitter nära bakväggen och några av rören går med viss lutning, alltså inte vinkelrätt mot golvet. Se bifogad bild.

Något som annars är enklare är ju en vattendetektor, förslagsvis Vatettes egen som skulle kunna kopplas till min vattenfelsbrytare som klipper inkommande vatten vid vattenlarm.

Någon som har förslag på lösning? Tack på förhand!
 
  • Interiör under diskbänk med rör, kablar och genomföringar nära väggen, ingen synlig läckage skydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har förslag? Jag har försökt skära till läckageskyddet som ikea har men det är nästan omöjligt att få det på plats.
 
Claes Sörmland
Hopplöst med så många rör som kommer upp ur ett stort oformligt hål.

Jag har samma problem och har övervägt att fylla hålet med fogskum (man får maskeringstejpa som en dåre för det kladdar ju fast på allt.) Sen skära rent i nivå med hyllplanet. Sen 15 mm fyrkantslist som limmas fast så att det blir en gjutform mot vägg och baksida. Och slutligen gjutsilikon i formen och runt rören. Nu går det att installera ett läckageskydd.

Jag har inte orkat.
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
BirgitS
Ett alternativ är golvskydd, dvs. att plastskydd som läggs på golvet under diskbänksskåpet, eftersom det då blir färre genomföringar.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.