JanneJanne123
K Krux skrev:
Nej verkligen hemskt att folk bara umgås med sina barn istället för att springa på krogen och äta och dricka gott
Det går utmärkt och är uppskattat att ta med sig barnen till finare etablissemang.
 
  • Gilla
  • Älska
RalleB och 3 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Inte svårt att se varför ångestproblematik och psykiska besvär ökat kraftigt i Sverige. Många verkar ha åsikter och fördomar om allt, stor vilja att peka finger åt andra samt lägga sig i deras liv så mycket som möjligt. Skrattretande att självbilden oftast är en helt annan. Måste vara riktigt jobbigt att vara barn i dessa familjer där föräldrarna sätter sig till doms över allt och alla och pekar med hela handen mot den enda rätta vägen. Lär dessutom vara ett effektivt sätt att döda all kreativitet.
Alla familjer har sina åsikter om hur man ska ha det.

Jag personligen säger bara att vi umgås inte med alkoholister eller drogmissbrukare. De tär bara på livet och förstör för all övrig familj och vänner.
Det funkar ganska bra.
Och nej vi exkluderar inte folk som kan bete sig. Och Anders verkar ju ändå vara en kille som klarar av att bete sig.

Myrstackaren är nog ett exempel på en sådan kille man inte gärna bjuder in till släktkalas. Jag önskar honom ändå väl trots sin skeva syn på sprit.

På tal om sprit och så. Vi hade 30 års fest med hela släkten. Det kommer aldrig hända igen någonsin, det var kul men de personer som inte kunde bete sig förstörde såklart allt det roliga i slutet. Inte lätt med alkisar där inte.
 
Jag är iaf grymt imponerad över Anders barnuppfostran. Mina 2 vilda ungar hade fått krupp över att sitta still på en restaurang 2h 5 dagar i veckan så jag är lite avis där.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Inte svårt att se varför ångestproblematik och psykiska besvär ökat kraftigt i Sverige. Många verkar ha åsikter och fördomar om allt, stor vilja att peka finger åt andra samt lägga sig i deras liv så mycket som möjligt. Skrattretande att självbilden oftast är en helt annan. Måste vara riktigt jobbigt att vara barn i dessa familjer där föräldrarna sätter sig till doms över allt och alla och pekar med hela handen mot den enda rätta vägen. Lär dessutom vara ett effektivt sätt att döda all kreativitet.
Skillsmässo- och självmordsstatistiken i landet styrker din tes.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
K kelegris skrev:
Jag är iaf grymt imponerad över Anders barnuppfostran. Mina 2 vilda ungar hade fått krupp över att sitta still på en restaurang 2h 5 dagar i veckan så jag är lite avis där.
Jag vette fan hur mina föräldrar gjorde utan plattor. Men jag mins hur mycket jag uppskattade middag på Cattelin i gamla stan som liten grabb. Eller när de slogs på stora trumman och vi gick till grand eller operakällaren.
 
  • Haha
  • Gilla
sonabr4000 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag vette fan hur mina föräldrar gjorde utan plattor. Men jag mins hur mycket jag uppskattade middag på Cattelin i gamla stan som liten grabb. Eller när de slogs på stora trumman och vi gick till grand eller operakällaren.
Jag tror att i borgarbrackefamiljer (leve 70-talet!) som din har man en viss disciplin och klarar att förklara för barnen hur livet fungerar. Samt att medlemmarna i din familj aldrig låter det gå över styr.

Medans förortsfamiljerna knappast tar 5 glas vin till en 8-rättersmiddag utan sänker en halv box och glider ner i soffan med en zombieblick, alltsammans ackompanjerat av en flintastek, alltihop för att komma bort från tristessen. Dvs man har inget liv till att börja med.

Det är skillnad på dricka och dricka och barnen uppfattar detta. Den som dricker för att komma bort från något har ett annat beteenden än den som låter drycken vara en ingrediens bland andra.
 
  • Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag vette fan hur mina föräldrar gjorde utan plattor. Men jag mins hur mycket jag uppskattade middag på Cattelin i gamla stan som liten grabb. Eller när de slogs på stora trumman och vi gick till grand eller operakällaren.
Jag har samma positiva upplevelse som barn från restauranger.

Kul att du nämner Cattelin. Hittade en kokbok från dem nyligen, så det blev ännu en till samlingen. Cattelin är väl nerlagt?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Någon som har tips på något gott att dricka medan man läser den här tråden? Gärna något som får bort smaken av moralkakorna :p
 
  • Haha
  • Gilla
Styrman_jansson och 4 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag har samma positiva upplevelse som barn från restauranger.

Kul att du nämner Cattelin. Hittade en kokbok från dem nyligen, så det blev ännu en till samlingen. Cattelin är väl nerlagt?
Japp de har stängt, men det är mer nyligen än man kan tro :) där jag lärde mig uppskatta ostron
 
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
Mycket god! Notera barnen i bakgrunden!
En hand håller en ölburk märkt "All Day IPA" med suddig bakgrund där barn syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Drick upp ölen och börja renovera, det där hemmet ser förjävligt ut!
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skillsmässo- och självmordsstatistiken i landet styrker din tes.
Så lösningen är…mer alkohol?
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Så lösningen är…mer alkohol?
Egentligen bara att sluta vara pretto och lev lite.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Jag dricker lite varje dag... Man vill ju inte bli kallad periodare
 
  • Haha
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.