Jag ska flytta in i en bostadsrätt och planen är att renovera köket om något år när ekonomin tillåter. Men jag skulle vilja fixa till det så gott det går nu vid inflytt för att få det lite fräschare. Vad ska jag göra för att fixa till det så länge? Min tanke är att måla alla luckor helvita och sätta upp väggpanel över kaklet men kom med idéer för det står lite stilla i mitt huvud.
 
  • Ett kök med vita skåpsluckor, träfärgade kanter, kakelvägg och vitvaror före en renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksinteriör med vita skåpluckor, kakelvägg och en matplats vid fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett äldre kök med vita skåpluckor, kakel, mörka bänkskivor och vit spis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer det tråkigaste svaret,
Varför inte bara vänta?
Är det bara helt och håller ihop så..
Det går ändå på ett par tusenlappar det blir kladdigt och osnyggt med eluttag och det tar längre tid än men tänker sig.
Måste man göra nåt hade jag nöjt mig med luckorna
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Bara ett eller två år till den "riktiga" renoveringen? Måla _en_ vägg med en färg du gillar och skaffa matchande kökshanddukar.
Luckorna är trista, men för ett eller två år....
 
Håller dom andra, låt det va tills du sliter ut allt om du nu ska göra det
 
Jag säger kör, måla tråkiga detaljer byt handtag om du vill det, men dom kommer se bra ut på målade luckor, någon ny lampa.
Kör det är ditt kök å vem vet du kanske väntar mer än flera år.

Färg är inte dyrt å kul å greja lite.
 
Det bruna trät hade jag målat och sedan satt panel på kaklet, kaklet kan man också måla om man vill.
Tänkte du byta bänkskivor?
 
A Andy78 skrev:
Det bruna trät hade jag målat och sedan satt panel på kaklet, kaklet kan man också måla om man vill.
Tänkte du byta bänkskivor?
Jag tänkte eventuellt byta bänkskivan vid spisen och sätta in häll och intrigerad ugn. Vill främst att de ska se mer enhetlig ut och ta bort allt trä. Vad menar du med att sätta panel på kaklet? De lät intressant
 
Jonna Westman Jonna Westman skrev:
Jag tänkte eventuellt byta bänkskivan vid spisen och sätta in häll och intrigerad ugn. Vill främst att de ska se mer enhetlig ut och ta bort allt trä. Vad menar du med att sätta panel på kaklet? De lät intressant
Det är en skiva som ser ut som kakel som man kapar till och fäster i en skena sök på kitchen board den har lite olika namn beronde på fabrikat men fungerar på samma sätt.
Liter dyr bara ska man änd renovera å sätta riktigt kakel så kanske man inte sätter upp det i hela köket.
 
Som stänkskydd kan du ta en tunn mdf skiva, sätta en rolig tapet på. Sen lackar du denna.
Limmar sen dit den på kaklet.
 
  • Gilla
Jonna Westman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.