Hej! var ute i uthuset ikväll för att hämta in papper men hörde då att det krafsade... Jag smög bakom där jag misstänkte att de kom in och satt mobilen och filmade, tur som jag hade fångade jag en eller två, möss/råttor stora skogsmös? min fråga är vad det är för någon gnagare som valt att börja krafsa i väggen? första halvan ser ni en gnagare och mot slutet ser ni en till, tack för svar
 
Det där ser ut som råttor.
 
  • Gilla
SEBASTIAN96
  • Laddar…
G GammaltSomNytt skrev:
Det där ser ut som råttor.
tack för supersnabbt svar! det som gör mig osäker är att den är så ljus under magen samt att de verkar inte vara så stora?
 
Tycker det ser ut som råttor
 
  • Gilla
SEBASTIAN96
  • Laddar…
SEBASTIAN96 SEBASTIAN96 skrev:
tack för supersnabbt svar! det som gör mig osäker är att den är så ljus under magen samt att de verkar inte vara så stora?
Tycker framförallt att den andra gången den/de syns pekar på råtta. Den där svansen är råtta enligt mig. Öronen känns rått-size mot resten av huvudet, och brunråttor är ofta ljusare på magen.
 
  • Gilla
SEBASTIAN96
  • Laddar…
Ut med fällor och ta dom, dom klättrar bra i väggarna och borrar stora gångar i isoleringen så det blir korsdrag i den, inte bra
 
  • Gilla
SEBASTIAN96
  • Laddar…
G GammaltSomNytt skrev:
Tycker framförallt att den andra gången den/de syns pekar på råtta. Den där svansen är råtta enligt mig. Öronen känns rått-size mot resten av huvudet, och brunråttor är ofta ljusare på magen.
Kollade precis bild på brunråtta som du skrev och där är nog det rätta svaret! Tusen tack! Råttfällor gillras imorgon samt att jag ska banka som en dåre i väggarna :crysmile:
 
  • Gilla
GammaltSomNytt
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ut med fällor och ta dom, dom klättrar bra i väggarna och borrar stora gångar i isoleringen så det blir korsdrag i den, inte bra
Ska köpa fällor imorgon och banka i väggarna, hört att de inte tycker om det!
 
SEBASTIAN96 SEBASTIAN96 skrev:
Kollade precis bild på brunråtta som du skrev och där är nog det rätta svaret! Tusen tack! Råttfällor gillras imorgon samt att jag ska banka som en dåre i väggarna :crysmile:
Lycka till! :) De kan vara ena smarta jäklar de där, så det kan ta ett tag innan de går i fällorna.
 
  • Gilla
SEBASTIAN96
  • Laddar…
SEBASTIAN96 SEBASTIAN96 skrev:
Ska köpa fällor imorgon och banka i väggarna, hört att de inte tycker om det!
Ska du då stå och banka 24/7 , :devilish::devilish::devilish:så fort du går in är dom där:)
 
  • Haha
SEBASTIAN96
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.