Finns ju en länk med passande drivdorn på första sidan
 
raveper raveper skrev:
Finns ju en länk med passande drivdorn på första sidan
Jo men svårt att fatta om de kan driva flera spottar eller bara en.
Och Bauhaus har kampanjpris på den där stora.
Men fattar inte om den funkar eller inte...
 
funkar upp till 32W, dvs du kan ha fler än 10 av de 2,5W spottarna du valt
 
E El Janne skrev:
funkar upp till 32W, dvs du kan ha fler än 10 av de 2,5W spottarna du valt
Japp men går det fysiskt att koppla in flera på den trafon?

Och är det nån minimilast? På den länkade sidan står det minimi 9W och liknande på flera. Då går det ju inte att koppla in ett par av mina klena spottar...
 
min last fr 0W
 
E El Janne skrev:
min last fr 0W
Ok tack!
 
E El Janne skrev:
min last fr 0W
Följdfråga:
Måste en trafo alltid vara inkapslad i dosa om den sitter i ett väggskåp? Frågar därför att trafon i tråden är lite för stor för den dubbla apparatdosa jag har tillgång till.
 
Nej trafon behöver inte vara inkaplsad. Men du måste då ha någon form av kabel för 230V matningen. Inte lösa trådar. Principen är att enkelisolerade trådar (eller kopplingar) får inte vara möjliga att beröra. Sed det som att en tråde med isolering är het oisolerad. Du skulle inte vilja ha blank koppartråd någonstans där dte går att röra vid den.

Men matar du med en kabel med ytterisolering (mantel), så är det helt OK.
 
  • Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
Och så skall man kanske påpeka att om du har någon form av anslutningskabel, ex. en flexibel kabel mellan dosan och trafon, så behöver kabeln vara dragavlastad. In i i trfon löäms den fast, så där är den avlastad, men i dosan behöver du ha någon sorts dragavlastning. Börjar någon rycka i trafon, så skall det inte vara kopplingarna som tar upp dragbeslastningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.