Fadai
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad har det med att dricka en öl till sillen och lite vin till revbensspjällen?
Nu handlade det om ditt, i mitt tycke, hysteriska försvar av rätten att dricka hur ofta du vill framför dina barn. Och att du tycker att vi som förespråkar måttlighet är extremister.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
S
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Redan?
Det skrev du alltså idag, annandag jul, klockan 00:46.
Man måste börja tidigt inför nästa jul så man är i toppform på julafton.
 
S
Såg barnen vid julklappsspelet sen försvann de och så dök de upp vid julklappsutdelningen, sen var de borta vid Kalle. Sen kom de vid middagen, skippade sillen och sa att det var äckligt, sen såg jag inte dem något mer. Jag tror att de satt i sina mörka grottor sent in på natten.

Barnens dag??
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Nu handlade det om ditt, i mitt tycke, hysteriska försvar av rätten att dricka hur ofta du vill framför dina barn. Och att du tycker att vi som förespråkar måttlighet är extremister.
Jag förespråkar måttlighet ni förespråkar förbud
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 11 till
  • Laddar…
Jag dricker aldrig när barnen är med. Dels för jag inte vill, men även OM något händer så vill jag vara nykter och kunna köra till sjukhus eller ta emot ambulanspersonal.

Sen vad andra väljer att göra i min omgivning, det får stå för dom. Däremot, om någon blir det minsta lilla odräglig så säger jag till.
 
  • Gilla
tank77 och 3 till
  • Laddar…
Fan va dom flesta som skriver i tråden är duktiga föräldrar. Så jävla bäst föräldrar. Sjukt bra.

Visst att man inte ska bli dyng o ligga o krypa utanför entrétrappen eller på väg in till muggen för att snacka med stolen. Det kan jag hålla med om men tycker inte det är några problem om det bjuds och dricks nubbe och/eller öl på självaste julafton. Jag tycker inte det är fel alls faktiskt.

Edit: Jag kan även dricka öl en tisdag!

Edit igen: Jag förslår att vi ska diskutera hur jävla bra vi kan curla ungarna också!
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
AndersMalmgren och 9 till
  • Laddar…
CHEMAS CHEMAS skrev:
Fan va dom flesta som skriver i tråden är duktiga föräldrar. Så jävla bäst föräldrar. Sjukt bra.

Edit: Jag kan även dricka öl en tisdag!
Hujeda mig! ;)(y)
 
CHEMAS CHEMAS skrev:
Fan va dom flesta som skriver i tråden är duktiga föräldrar.
Åh stort tack! :)

CHEMAS CHEMAS skrev:
men tycker inte det är några problem om det bjuds och dricks nubbe och/eller öl på självaste julafton. Jag tycker inte det är fel alls faktiskt. Edit: Jag kan även dricka öl en tisdag!
Men självklar efter barnen lagt sig, eller hur! ;)
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hujeda mig! ;)(y)
?
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Åh stort tack! :)



Men självklar efter barnen lagt sig, eller hur! ;)
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Åh men stort tack! :)



Men självklar efter barnen lagt sig, eller hur! ;)
[/QUOTE]

Alltid. Det är då man kan få till riktig yrsel innan man ska upp o jobba. Hmm.
 
wildeside
Alla barn i hela Sydeuropa måste vara traumatiserade, om man tänker på alkohol intaget till maten.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
AndersMalmgren och 5 till
  • Laddar…
CHEMAS CHEMAS skrev:
?
Ironi, jag har jobbat skift i 15år, då kunde man ha fredag på en måndag eller onsdag. (y)
 
  • Gilla
CHEMAS
  • Laddar…
@AndersMalmgren
Förstår faktiskt inte hur du kan klaga på det svenska systembolaget
De har bra sortiment till bra priser, samt väldigt kunnig personal.
Priset borde väl inte vara något problem för dig om man läser dina inlägg, skulle du äta hemma en dag mer i veckan så hade du kanske också haft råd att handla på bolaget:rofl:
Har du någonsin varit utomlands och haft det utbudet av bra drycker samlat på ett och samma ställe?
Jag har, och jag är nöjd med det svenska systemet och det utbud dom har
Sen att de inte har öppet dygnet runt är väl ett mindre problem, eller är du i behov av att kunna fylla på ifall ditt förråd hemma tar slut vid elva-tiden på kvällen? :cool:
 
  • Gilla
  • Älska
Rasputitsa och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ironi, jag har jobbat skift i 15år, då kunde man ha fredag på en måndag eller onsdag. (y)
Ah. Jag e ironibefriad. Haha
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Den här tråden startade med ett vansinnigt inlägg och har sedan eskalerat till en nivå man annars bara ser i trådar om för eller emot Elon Musk. Verkligen sekteristiskt på sina håll.

När jag startar ett kalifat vet jag var jag skall rekrytera :rofl:.
 
  • Haha
Pumabjörnen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.