Hej!

Ska sannolikt lägga nya plattor hösten. Blir för dyrt i detta läget att byta muren också då vi har ett badrum som ska renoveras dessutom.

Tänker att det borde väl gå att spackla muren på något sätt och sen bara rolla den med akrylatfärg. Någon annan som gjort något liknande? Tycker muren i övrigt är ganska tråkig i vitt. Någon som har något roligt färgtips? Målar eventuellt om både putsfasad och mur när man ändå är igång. Jag har jag gult tegel och svart panel på huset. Slänger upp lite bilder så hoppas jag tips och tricks flödar in!
Vinterträdgård med staket och en vit mur som behöver renoveras, täckt av snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvåvåningshus med gult tegel och svart panel, vit mur, trädgård med utemöbler och grill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus med gult tegel och svart panel, vit murspis, altan och trädgårdsmöbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



God jul och gott nytt år :giggle:
 
Jag hade rivit befintlig altan och byggt ut en enda stor altan över hela ytan där du har uteplats idag. Under hade jag sedan byggt förvaring och då syns inte väggarna där nere så mycket mer.
 
R Rolle85 skrev:
Jag hade rivit befintlig altan och byggt ut en enda stor altan över hela ytan där du har uteplats idag. Under hade jag sedan byggt förvaring och då syns inte väggarna där nere så mycket mer.
"Nedervåningen" är ju utgrävd sutterräng och ska ju behållas på det visst. Uteplatsen ska få nya plattor. Balkongen/altanen ska få nytt utseende i framtiden men det huvudbryet får jag ta då.
 
måla inte med akrylatfärg, det har grannen gjort, ser ut som ett lapptäcke. Du behöver silikatfärg som inte är kapillärtät. Problemet är vad man kan ha målat med innan för om det sitter dåligt o löst tar det inte lång tid innan den nya färgen också lossnar eftersom den fäster på gamla färgen.
 
R Rolle85 skrev:
måla inte med akrylatfärg, det har grannen gjort, ser ut som ett lapptäcke. Du behöver silikatfärg som inte är kapillärtät. Problemet är vad man kan ha målat med innan för om det sitter dåligt o löst tar det inte lång tid innan den nya färgen också lossnar eftersom den fäster på gamla färgen.
Det var silikatfärg jag menade :geek: har samma problem i tvättstugan nämligen. Bubblar överallt
 
Tyvärr är min erfarenhet att all målning av puts eller betong brukar släppa. Jag tror helt enkelt att vi i Sverige har för ogynnsamt klimat än tex medelhavet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.