AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jävla förmynderiland. Det räcker inte med att vi ska ha monopol med dåligt utbud och dåliga öppettider på söndagar utan allmänheten ska vara präktiga och förmynda också.

Det finns vi som kan dricka alkoholig dryck för att det är gott till maten utan att bli påverkade så pass att barnen far illa.
Du får väl koka egen sprit då
 
  • Gilla
sonabr4000 och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mina barn har en dag 365 dagar av året.
Jag brukar ha alkohol för de vuxna på barnens födelsedag också. Det är inte ovanligt när klasskompisar har kalas heller så man är inte outlier
men Anders.
När du skriver sådär blir jag faktiskt lite orolig.

är du riktigt säker att du inte bör prata med nån.
När man bedriver korståg för sin rätt att dricka jämt så ringer verkligen varningsklockorna…

https://www.beroendecentrum.se/

kan vara ett bra stöd att se över sin livssituation.
 
  • Gilla
  • Haha
reez och 8 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur är det med alla stackars grisar som får sätta livet till inför julen?
Vad har det ens något med om någon dricker en nubbe eller är full som fan på julafton?
Har aldrig hört att en julskinka har druckit så mycket att den skrämmer barnen.
Eller att den dricker så mycket att den prylar frun eller skriker på barnen.

Den var dålig, skapa egen tråd om stackars grisar om du vill det, men den här handlade ju om alkohol och lämpligheten på barnens dag.
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så julafton är helig, men du kan supa ner dig 364 dagar resten av året. Symbolhandling, du kanske ska bli politiker.
Nu var det ju just julafton detta gällde. Förstår inte vad för det är så svårt att avstå alkohol på julen. Är det så viktigt? visst kan man supa dem 364 andra dagarna om man vill det men då har man ju stora problem och gör man det får man verkligen hoppas att det inte finns en familj och andra nära denna person som tar skada och far illa.
jag har inte sagt att man måste vara nykterist men måste väl finnas viktigare saker att tänka på än att välja ett vin Till middagen?
Nja jag är inget vidare politiker ämne, Det passar nog dig bättre
 
  • Gilla
sonabr4000 och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jävla förmynderiland. Det räcker inte med att vi ska ha monopol med dåligt utbud och dåliga öppettider på söndagar utan allmänheten ska vara präktiga och förmynda också.

Det finns vi som kan dricka alkoholig dryck för att det är gott till maten utan att bli påverkade så pass att barnen far illa.
Ja man ser nu dagarna innan högtiderna hur usla de där småalkisarna är på att göra inköp. De har ju ändå 364 dagar på sig att köpa lite sprit inför jul och nyår men se de står där i sin långa ringlande kö utanför systemet till allas beskådan.

:D
 
  • Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
Sverige är ett extremistland. Det märks i trådar som dessa.
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 5 till
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Skön tråd där de som ska försvara sitt intag med att just de har kontroll, gör det efter midnatt.
Vilken tur att jag la inlägget 23.16 då;)
Nä men här har det många gånger helt blivit firande utan alkohol.
alla högtider inkl surströmmingen.
OM det serveras alkohol vid barnens närvaro så är det 3.5 % som max..
 
  • Gilla
lidholmen och 1 till
  • Laddar…
Spännande när kalkoner ska lära ut hur folk ska leva, passar nog bättre i Kina, Nordkorea eller Kuba.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Hur menar du? Är alla som skriver efter midnatt fyllon?
Som egenföretagare går jag aldrig lägger mig före 1 på vardagar och går aldrig upp före 9. Superalkis tydligen :)
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 2 till
  • Laddar…
Hmm,

Det är lustigt att fokus alltid hamnar på just mängden alkohol i drycken. Jag vill gärna dricka det som passar till maten. Om det är alkohol i är ofta sekundärt.

Det kan resultera i att det blir ett glas vin till pastan på en torsdag men en Mango-Lassi till garam masalan på Fredag. Hur ofta det är alkohol i matdrycken varierar kraftigt. Alltifrån 3ggr i veckan till inte alls på en månad.

Must och andra mycket söta drycker har jag svårt för då jag tycker det ofta förstör maten även om det här finns undantag. Bäst smakar det nog med ett Coca-Cola ensamt efter ett träningspass.
 
  • Gilla
rolfkn och 4 till
  • Laddar…
A
som egenföretagare så går jag och lägger mig när jag trött... kliver upp 03.30-04.00

När nu egenföretagare blev en människoform:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
mellansorken och 8 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
som egenföretagare så går jag och lägger mig när jag trött... kliver upp 03.30-04.00

När nu egenföretagare blev en människoform:thinking:
Sån där Homo Företagis tro?
 
  • Haha
  • Gilla
Okarlsson och 2 till
  • Laddar…
A
må säga att det är väldigt otrevligt att se vissa skriva såna saker som att de inkl jag som tar mig en öl eller så skulle vara en dålig förälder...

Det får mig att undra vad man har för agenda eller om man är förälder överhuvudtaget...
föräldraskap handlar om helt andra saker än vad man dricker till maten vid högtider eller helger.
Däremot har man som förälder ett ansvar.
Men det är inte att avstå från alkohol utan att kunna hantera den.

andra saker kan vara mycket värre.
som när föräldrar spelar dataspel istället för att vara med sina barn eller inte låter barnen vara med när de söker närhet..

god fortsättning på julen. (y)
 
  • Gilla
boschkenta och 16 till
  • Laddar…
Hoppas att alla har haft en bra jul, med eller utan alkohol, och att de barn som har varit "åskådare" till de vuxnas val på julafton har haft en trevlig jul där alla förväntningar ändå har uppfyllts. De som behöver göra ändringar i sin livsstil har antagligen inte bara positiva minnen från den här julen. Se det som en tankeställare och att det finns en förbättringspotential. Det är ju inte bara alkoholen som kan störa julefriden, jag hörde på nyheterna att julafton är den dagen på året då antalet hjärtinfarkter är som störst.

Jag önskar att det blir jul-kul och julefrid istället för julefylla och julinfarkter!
 
  • Gilla
lidholmen och 5 till
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Men vad duktig du är, grattis! Man varför?
Det är helt enkelt gott med en öl till maten (y)
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.