Vi försöker planera vårt vardagsrum inför renovering. Det enda som är spikat är att den blåa markeringen är en kamin. Utöver det så ska vi få in soffa, soffbord, tv, matgrupp och något vitrinskåp. Hur möblerar vi rummet på bästa sätt? Det är fönster längs vänstra långsidan med fint ljusinsläpp. Vi har funderat på att ha soffan längst ner och ha teven mitt i rummet mot en vägg eller dylikt. Dock skulle vi vilja se kaminen. Ryggen mot fönstret är inte någon favorit men är såklart ett alternativ. Soffan mitt i rummet är också ett alternativ. Ge oss fler förslag!
 
  • Ritning av ett vardagsrum med blå markering för en kamin, fönster på vänster sida och etiketter för kök och entre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Leijon94 Leijon94 skrev:
Vi försöker planera vårt vardagsrum inför renovering. Det enda som är spikat är att den blåa markeringen är en kamin. Utöver det så ska vi få in soffa, soffbord, tv, matgrupp och något vitrinskåp. Hur möblerar vi rummet på bästa sätt? Det är fönster längs vänstra långsidan med fint ljusinsläpp. Vi har funderat på att ha soffan längst ner och ha teven mitt i rummet mot en vägg eller dylikt. Dock skulle vi vilja se kaminen. Ryggen mot fönstret är inte någon favorit men är såklart ett alternativ. Soffan mitt i rummet är också ett alternativ. Ge oss fler förslag!
Ritad planlösning med markerad möblering: matgrupp, vitrin, kamin, soffa och tv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Matgrupp närmast köket, vitrin samma vägg som kamin. Soffa en bit från fönstret, så man ledigt kan gå där och tv på vägg
 
Vad är måtten? Och får man fråga varför ni vill placera kaminen precis vid enda dörren? Känns som en konstig och trång placering.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
1 16386 skrev:
Vad är måtten? Och får man fråga varför ni vill placera kaminen precis vid enda dörren? Känns som en konstig och trång placering.
Längden är 7.15 och bredden 3.65. Det är en ganska liten enplansvilla och kaminen ska i första hand vara uppvärmningskälla mer än mysfaktor. Därav placeringen då det är bästa möjligheten för att värma upp huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.