[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Hur menar du? Är alla som skriver efter midnatt fyllon?
Nej.
 
Hep Hep skrev:
Nej.
Du menar nåt annat än det du skrev då antar jag......
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Fattar inte vad folk håller på med. Alkohol hör inte till julafton. Om man inte ens kan äta julmat utan att man måste ha alkohol till det då har man stora problem i sitt liv och är enligt min syn patetisk. Min jul handlar om att mina barn ska njuta och ha roligt på en av dem dagar dem längtat efter hela året sen är givetvis den goda maten en bonus !
Dom flesta tar nog en sup och ett glas eller två på julafton utan att bli odrägliga, skämma ut sin barn eller liknande. Respektera att folk kan dricka och sköta sig snyggt.
 
  • Gilla
vcx och 8 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Dom flesta tar nog en sup och ett glas eller två på julafton utan att bli odrägliga, skämma ut sin barn eller liknande. Respektera att folk kan dricka och sköta sig snyggt.
Japp, jag för min del tycker julmaten smakar bättre med en mörk öl eller en porter till.
 
  • Gilla
CHEMAS och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du inte kan dricka måltidsdryck utan att börja tjafsa med nära och kära så föreslår jag du håller dig borta från det. Men du behöver inte döma oss som har självkontroll.
Jag antar att du med måltidsdryck menar någon form av alkohol. Om självkontroll är ditt motiv för att det är ok att dricka alkohol tillsammans med barn bör du fundera på vad som driver dina handlingar. Det finns ett annat begrepp som ligger nära till hands i det här fallet: rationalisera.
 
  • Gilla
Bowman och 5 till
  • Laddar…
D
TS har inte synts till sedan julaftonsnatten. Det väcker en del frågor…..
 
  • Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
Förrätten vid årets julmiddag var saltgurka och ett glas vodka. Känns lite torftigt om jag tackat nej till alkoholen.
 
  • Haha
  • Gilla
CHEMAS och 6 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Japp, jag för min del tycker julmaten smakar bättre med en mörk öl eller en porter till.
Så är det säkert men nu handlade det om alkohol i relation till barn som ofta får lida i onödan då vi vuxna börjar dricka.
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Så är det säkert men nu handlade det om alkohol i relation till barn som ofta får lida i onödan då vi vuxna börjar dricka.
Våra barn var hemma
 
D Derbyboy skrev:
TS har inte synts till sedan julaftonsnatten. Det väcker en del frågor…..
Det värsta som kan hända är att han går samma öde till mötes som el-löken
 
B
W whak skrev:
Det värsta som kan hända är att han går samma öde till mötes som el-löken
Nån som vet vad som hände? Jag uppfattade det som att han plötsligt bara försvann spårlöst
 
  • Gilla
nybyggarn3 och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Förrätten vid årets julmiddag var saltgurka och ett glas vodka. Känns lite torftigt om jag tackat nej till alkoholen.
Självklar passar det alldeles utmärkt i ett rent vuxet sammanhang.

Men om du gör det i sällskap med barn får jag gissa att du är en boomer precis som mina föräldrar var.

De rökte i bilen och alltid skulle dricka nubbe till jul, nyår, påsk, midsommar samt andra tillfällen då det gavs tillfället. Sedan blev det alltid någon mer men det är en helt annan historia.

Dessutom är alkohol i form av sprit lika god att dricka som tex spolarvätska och är bara en snabb väg till berusning. ;)
 
  • Gilla
Tovin och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Våra barn var hemma
Så mycket värre då. Är du en boomer?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Nån som vet vad som hände? Jag uppfattade det som att han plötsligt bara försvann spårlöst
Dessvärre kan vi bara spekulera i det.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
D
W whak skrev:
Dessvärre kan vi bara spekulera i det.
TS gav ju uttryck för en önskan om ett homoerotiskt äventyr. Kanske tog han tag i det eller så sitter han vid köksbordet och försöker förklara för frugan…..
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.