När du ser tidigare och nu samma låga eller inte för lågan ser liten efter att drivaxlar gick av eller inte då oljepump ev byte om oljepump som visar pendlar och låg då byt oljepump efter är motor är ok som 2800 varv/min. Oljetryck ska vara 12 bar från fabriksuppgift.
 
Om du inte inte kan så mycket då vänder till service om du har klistermärke pannvägg som han har servat med Riello förut i din bor Örebro och kan fråga honom eller om det har slutat då är det bara en närmast är Karlstad heter RLV i Karlstad AB, och ser jag på ratsit men det är borta telefonnummer. Försök ringa huvudkontor Milton 042-25 28 40.
 
Redigerat:
Gav upp och ringde en firma som kom ut. Lågan brann tydligen väldigt konstigt så han ändrade massa inställningar fram och tillbaka tills lågan blev bra och sen finjusterade han den.
 
Bra att det fungerar och bra gjort att hitta någon som fortfarande kan ställa in en oljebrännare (y)
 
dof dof skrev:
Bra att det fungerar och bra gjort att hitta någon som fortfarande kan ställa in en oljebrännare (y)
Jag bad uttryckligen efter någon som kunde oljebrännare och inte skulle läsa manual eller gissa sig till för det hade jag redan gjort och som tur var hade de en sådan person. Jag hade ställt in med skjutmått, han använde ögat bara så var inte första pannan han fixade med.
 
  • Gilla
Lhito
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.