A
N nybyggarn3 skrev:
Är benägen att hålla med efter att nattens senare inlägg dök upp.

För att återgå till ämnet i tråden så tog jag mig också någon öl i samband med maten igår. Dock med extra måttlighet. Sen när barnen slocknar blev det några enheter till när jag och frugan pustade ut i soffan. Riktigt mysigt jul för både stora och små tycker jag.
Jag drack inget när barnen var vakna..
Sedan med frugan drack jag en öl och ett glas vin..
Är hon slocknat i soffan och jag eldade..
Så blev det julkaffe och en whisky..
Mer blev det inte...
 
Unikt namn
R Rkarlsson skrev:
Skämmer du som förälder ut dig inför dina barn så är du en dålig förälder, det är pinsamt för barnen.
Men om man är nykter, men får barnen att skämmas:thinking: Är det ok?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
kattlucka och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Men om man är nykter, men får barnen att skämmas:thinking: Är det ok?
Nej. Ge fan i att få barnen att tycka du är pinsam. Enkel regel. =)

Det blir ju värre ju äldre de är. Men en full pappa skrämmer barnen mer än en nykter och städad pappa.
 
  • Gilla
kattlucka och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
För att summera tråden, ”Tråkigt när inte folk kan kontrollera sitt alkoholintag...:)
 
  • Gilla
kattlucka och 5 till
  • Laddar…
Jag har aldrig sett en droppe alkohol på jul förutom möjligtvis en julöl eller två och varenda jäkla jul ser likadan ut. Fruktansvärt tråkigt och förutsägbart!

Önskar såklart ingen misär under julen men en liten mängd sprit hade nog fått fart på firandet. :D
 
  • Gilla
  • Haha
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Önskar såklart ingen misär under julen men en liten mängd sprit hade nog fått fart på firandet. :D
Inte om det finns med barn i bilden, det vill säga..
 
  • Gilla
Rkarlsson och 1 till
  • Laddar…
Kan du själv kontrollera ditt intag och dig själv online?

Låt bli alkohol när ni är med barnen.
 
  • Gilla
  • Älska
kattlucka och 5 till
  • Laddar…
hsd
Vem fan är måtta, och varför ska jag dricka med hen
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Kan du själv kontrollera ditt intag och dig själv online?

Låt bli alkohol när ni är med barnen.
Faller inte dessutom lite av tanken om alla ska dricka med den stackarn?
 
Ja denna trådstart är nog ett praktexempel på varför man ska låta julafton vara den dan på året då man ska låta bli dricka.
Mamma hade en pappa som var periodare. Så hon har alltid haft som regel att på jul dricker man julmust då julen är till för barnen och inte de vuxna .

Och nu när jag i vuxen ålder har vänner som jobbar inom blåljusverksamheten är jag nödbedd hålla med. Drick inte alls. Det är en del av den bästa presenten du kan ge dina barn på julafton

TS verkar tyvärr inte lärt sig nått av sina erfarenheter.
 
  • Gilla
asfaltsbarn1 och 8 till
  • Laddar…
Ser för övrigt gärna bild på GP framsidan som polisen ”köpte”
 
  • Gilla
Incitament och 4 till
  • Laddar…
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Jag har aldrig sett en droppe alkohol på jul förutom möjligtvis en julöl eller två och varenda jäkla jul ser likadan ut. Fruktansvärt tråkigt och förutsägbart!

Önskar såklart ingen misär under julen men en liten mängd sprit hade nog fått fart på firandet. :D
Om där finns barn så får du fortsätta att det är tråkigt. Finns där barn på plats så är inte julen till för dig om du vill supa.
Som sagt, ta du en öl och en nubbe. Måste du ha mer så låt bli att fira med barn.

Skulle någon bli full på våra julaftnar så skulle vi gå därifrån eller om det varit hemma hos oss sparkat ut fanskapet.
 
  • Gilla
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Alla vill väl ha en vit jul?
Dvs en sexa renat och vitt vin till skinkan :thinking:
 
  • Gilla
Krister Olofsson och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Alla vill väl ha en vit jul?
Dvs en sexa renat och vitt vin till skinkan :thinking:
Persbrants vita jul är något annat ;)
 
  • Haha
  • Gilla
mellansorken och 1 till
  • Laddar…
Jag mins jag tyckte det var trevligt på middag med päronen när man var liten. Man somnade till föräldrarnas skratt och samtal i bakgrunden. Tror inte barn har problem med alkohol så länge det sköts snyggt.
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.