Ja jag tycker det är dags att fundera nu så man har det färdigt tills nästa säsong. En sak som jag stört mig på länge med de vanliga slingorna är att då en lampa går sönder så är det inget man kan göra, förutom att kapa ner slingan och löda om den.

I år har min ljusslinga med vita ljus gått sönder på vissa ställen och man kan inte byta LED dioderna och jag behöver den totala längden... Jag fick höra under julen att min gammelmoster (96 år) har haft samma ljusslinga i 50 år. En elkabel på 230v med reguljära lamputtag där man helt skruvar in en lampa. Drar mycket ström men å andra sidan det har hållit 50 år och låter som det kan hålla 50 till. Och man får välja färger helt själv. och går en lampa sönder är det bara att byta, finns ju LED lampor nu dessutom...

Jag tittade runt och det är inte så lätta att hitta, fått vända mig mot Tyskland för att börja hitta något:
https://www.ebay.de/itm/303816819061

Jag tänker på 25 meter med 40 lampor så borde räcka för att fixa framsidan av huset. Priset är ju inte så billigt, 96 euro plus frakt och inga lampor. Men å andra sidan gav jag nästan 40 euro tror jag för den slinga som nu är söndrig, så om jag slipper köpa ny slinga nånsin igen så är det väl värt det. Är det nån annan som kör med liknande slingor? Ska nog skaffa ett sett till nästa år.

61Ze-5sr4sL._AC_SX342_.jpg

Kronlampor kunde också funka, påminner om jänkarnas C9 ljus:
C9+Christmas+Lights%2825FT%29+Multi-Color+Outdoor%26Indoor+Ceramic+String+Lights+For+Holidays%2CChristmas%2C+Prom%2C+Party%2C+Wedding.jpg
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Dubbelt dyrare för samma längd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.