Ska köpa en barngrind till vår trappa men det finns ingen modell som passar. Alltså måste jag bygga om trappan. Är det någon som har något förslag på hur jag ska göra. Jag är inte särskilt händig men någon vettig lösning måste det ju finnas?

Bild på trappan.
grind.jpg
 
Våra vänner har en precis likadan trappa som ni. De har valt en uppfällbar (vanlig) barngrind. Fästet med gångjärn sitter till vänster på din bild. På höger sitter en bräda med stänganordningen. Denna är längre än befintlig trappa och sticker upp en bit. första gången såg det underligt ut men nu har vi vant oss. Vad gör man inte för barnsäkerheten :)
 
AnnaKanin skrev:
Våra vänner har en precis likadan trappa som ni. De har valt en uppfällbar (vanlig) barngrind. Fästet med gångjärn sitter till vänster på din bild. På höger sitter en bräda med stänganordningen. Denna är längre än befintlig trappa och sticker upp en bit. första gången såg det underligt ut men nu har vi vant oss. Vad gör man inte för barnsäkerheten :)
vi har samma här en hel bräda på varje sida, funkar kanon, bara två små hål efteråt.
när grinden är öppen står den upp i trappen helt ur vägen
 
Lmob skrev:
vi har samma här en hel bräda på varje sida, funkar kanon, bara två små hål efteråt.
när grinden är öppen står den upp i trappen helt ur vägen
Du vet inte vad er grind heter eller var den är köpt? Har du möjlighet att ta en bild vore det kanon så man får se den monterad. Jag förstår inte riktigt hur man fäster den på vänster sida. Det finns ju bara en kort bit trä längst ner på bilden?

Går bra att maila bilden i så fall till spring-steen@hotmail.com så kan jag lägga upp den här i tråden om du tycker det är krångligt.
 
Jag gissar på att det är den klassiska bRIOgrinden det talas om. I alla fall var det den vi använde till vår snarlika trappa.
 
Ni fäster grinden i spjälan ytterst på trappen (vänstra sidan).
 
Den här lösningen kanske vore något? Flex systemet

# bror
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.