Tänkte byta köksfläkt, det ska vara alliance. Ingen aning vad det är för fläkt på taket. Hur som, när jag tog bort kryddhyllan sitter det en eldosa där fläkten är inkopplad, 4 trådar har jag för mig. Men den vi beställde har stickpropp. Finns det olika typer av alliance förutom villa/lägenhet? Går det att fixa ändå eller är det kört?
 
Hej
Det finns olika varianter av alliance. Undra om det är alliance villa som har utan stickpropp / fyra ledare ,där den svarta styr takfläkten. Sitter trafo i käksfläkten som styr varvtal på takfĺäkten.
 
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Hej
Det finns olika varianter av alliance. Undra om det är alliance villa som har utan stickpropp / fyra ledare ,där den svarta styr takfläkten. Sitter trafo i käksfläkten som styr varvtal på takfĺäkten.
Du kan inte bara använda den med stickpropp
LeifLoket LeifLoket skrev:
Tänkte byta köksfläkt, det ska vara alliance. Ingen aning vad det är för fläkt på taket. Hur som, när jag tog bort kryddhyllan sitter det en eldosa där fläkten är inkopplad, 4 trådar har jag för mig. Men den vi beställde har stickpropp. Finns det olika typer av alliance förutom villa/lägenhet? Går det att fixa ändå eller är det kört?
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Hej
Det finns olika varianter av alliance. Undra om det är alliance villa som har utan stickpropp / fyra ledare ,där den svarta styr takfläkten. Sitter trafo i käksfläkten som styr varvtal på takfĺäkten.
Och
 
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Du kan inte bara använda den med stickpropp




Och
Kom ihåg att bara märket Franke har patent på alliancesystemet
 
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Kom ihåg att bara märket Franke har patent på alliancesystemet
Och det är fortfarande giltigt?
 
LeifLoket LeifLoket skrev:
Tänkte byta köksfläkt, det ska vara alliance. Ingen aning vad det är för fläkt på taket. Hur som, när jag tog bort kryddhyllan sitter det en eldosa där fläkten är inkopplad, 4 trådar har jag för mig. Men den vi beställde har stickpropp. Finns det olika typer av alliance förutom villa/lägenhet? Går det att fixa ändå eller är det kört?
Låter som om den du beställt har egen inbyggd fläkt och den gamla hade bara styrningen till en takfläkt
 
K Kane skrev:
Och det är fortfarande giltigt?
Vet iallafall att dom patentskyddat alliancesystemet.
 
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Vet iallafall att dom patentskyddat alliancesystemet.
Jo, det såg jag att du skrev tidigare. Men hur länge är det giltigt?
 
K Kane skrev:
Jo, det såg jag att du skrev tidigare. Men hur länge är det giltigt?
Är nog patentverket du får ställa den frågan till, har ingen aning
 
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Är nog patentverket du får ställa den frågan till, har ingen aning
Och när du fått svar så kan du gärna dela med dig
 
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Är nog patentverket du får ställa den frågan till, har ingen aning
Nej, jag räknar med att när jag kommer att flytta till lgh igen så har patentet gått ut (om det inte redan gjort det) och det finns alternativ.
 
Tack för svar. Vad jag kan hitta så har Cylinda också alliance. Verkar som att jag bara har en kåpa, en gammal futurum. Antar att det är kåpa jag ska ha då, kanske inte funkar med en alliance? Den här BRF:en har nog inte koll på vad som sitter i husen.
 
  • Gilla
Tobbe80
  • Laddar…
LeifLoket LeifLoket skrev:
Tack för svar. Vad jag kan hitta så har Cylinda också alliance. Verkar som att jag bara har en kåpa, en gammal futurum. Antar att det är kåpa jag ska ha då, kanske inte funkar med en alliance? Den här BRF:en har nog inte koll på vad som sitter i husen.
Den med styrkabel är utan motor. Kåpa där du styr takfläktens hastighet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.