Hej,

Om ett år är tanken att vårt First Choice 1.0 samt dubbelgarage via Mjöbäcksvillan kommer stå klart. Har en del tankar om hur man kan göra hemmet smart och automatiserat, men skulle uppskatta alla idéer och input från er alla. Det jag tänkt införskaffa såhär långt:

Robotdammsugare Roborock S7
Automatiska mörkläggningsgardiner via IKEA
Yale Doorman vid huvudingång
Verisure larm
Robotgräsklippare när väl gräset är sått
Inbyggda spottar i tak
Dimmers med alla lampor
Någon grej som styr när alla ljus på in/utsida skall tändas/släckas

Tar tacksamt emot alla synpunkter, idéer och förslag på andra produkter som sagt så kör på!
 
Rätt att tänka igenom hur man förenklar livet. Mitt tipps blir att tänka igenom hur du får robotdamsugaren att prestera maximal. När vi byggde för några år sedan tänkte vi ordentligt på det. Mycket vägghängda möbeler, soffa och sängar med tillräckligt höga ben, en bra plats att ladda på mm.

Resultatet tycker jag talar för sig själv. På snart två år har vi fortfarande inte damsugat huset manuellt en gång. Dessutom har vi aldrig haft så rent. Redan efter några månader gav vi bort vår gamla damsugare och köpte en batteridriven handdamsugare som vi kör lite lokalt med ibland.
 
  • Gilla
Karejdas och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Rätt att tänka igenom hur man förenklar livet. Mitt tipps blir att tänka igenom hur du får robotdamsugaren att prestera maximal. När vi byggde för några år sedan tänkte vi ordentligt på det. Mycket vägghängda möbeler, soffa och sängar med tillräckligt höga ben, en bra plats att ladda på mm.

Resultatet tycker jag talar för sig själv. På snart två år har vi fortfarande inte damsugat huset manuellt en gång. Dessutom har vi aldrig haft så rent. Redan efter några månader gav vi bort vår gamla damsugare och köpte en batteridriven handdamsugare som vi kör lite lokalt med ibland.
hej! Tack för din input! Hade också tänkt anpassa möblemang efter roboten så man ändå inte behöver flytta soffor och sånt för att dammsuga manuellt!
 
N nybyggarn3 skrev:
Rätt att tänka igenom hur man förenklar livet. Mitt tipps blir att tänka igenom hur du får robotdamsugaren att prestera maximal. När vi byggde för några år sedan tänkte vi ordentligt på det. Mycket vägghängda möbeler, soffa och sängar med tillräckligt höga ben, en bra plats att ladda på mm.

Resultatet tycker jag talar för sig själv. På snart två år har vi fortfarande inte damsugat huset manuellt en gång. Dessutom har vi aldrig haft så rent. Redan efter några månader gav vi bort vår gamla damsugare och köpte en batteridriven handdamsugare som vi kör lite lokalt med ibland.
en annan sak, vilken robotdammsugare har ni? Låter fantastiskt bra!
 
MrJay
N nybyggarn3 skrev:
Resultatet tycker jag talar för sig själv. På snart två år har vi fortfarande inte damsugat huset manuellt en gång. Dessutom har vi aldrig haft så rent. Redan efter några månader gav vi bort vår gamla damsugare och köpte en batteridriven handdamsugare som vi kör lite lokalt med ibland.
Mopp använder ni väl fortfarande!?

/Ägare av Roborock S6 MaxV
 
MrJay MrJay skrev:
Mopp använder ni väl fortfarande!?

/Ägare av Roborock S6 MaxV
Japp. Jag har inte ens provat att fylla tanken på min s5 max.
 
S Snickardricka skrev:
en annan sak, vilken robotdammsugare har ni? Låter fantastiskt bra!
Kör s5 max. Tycker den fungerar klockrent. Mitt hus är ca 120 kvm på nedervåningen och 40 på övervåningen. Vi kör den nästan dagligen nere och kanske en gång i veckan uppe.

Schemaläggningsfunktionen har jag aldrig använt. Man måste än gå ett varv runt huset och plocka upp allt som ligger på golvet. Om jag har tid brukar jag ställa upp matstolar på bordet och lägga upp lite gardiner på soffan mm. Tar väl dryga 5 minuter och kanske ytterligare 3 när man kommer hem. Då har man städat undan på köpet.
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Kör s5 max. Tycker den fungerar klockrent. Mitt hus är ca 120 kvm på nedervåningen och 40 på övervåningen. Vi kör den nästan dagligen nere och kanske en gång i veckan uppe.

Schemaläggningsfunktionen har jag aldrig använt. Man måste än gå ett varv runt huset och plocka upp allt som ligger på golvet. Om jag har tid brukar jag ställa upp matstolar på bordet och lägga upp lite gardiner på soffan mm. Tar väl dryga 5 minuter och kanske ytterligare 3 när man kommer hem. Då har man städat undan på köpet.
Låter precis som så vi önskar ha det! Tusen tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.