Hej igen. Ingen som kunde lösa mitt problem. Jag kom på nu att när jag bytte schunten så kanske jag hade lite bråttom med att koppla in den nya schunten. Höll nog inte riktigt koll på hur kablarna satt. Korkat kanske. Har jag kopplat den fel. Går det? Jag läser i kopplingsschemat att det står open och close.
Svart Blå Brun är färgen på kablarna. Ljusblå är en annan kabel. Elkopplingsplint med svart, blå och brun ledning samt en avskalad ljusblå kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om det står open/close så är det blå som noll och dom andra bara prova , går den fel väg så skifta svart och brun, VP eller reglercentral kan vara bra att skriva, för exakt bekräftelse för inkopplingen.
 
J jonaserik skrev:
Om det står open/close så är det blå som noll och dom andra bara prova , går den fel väg så skifta svart och brun, VP eller reglercentral kan vara bra att skriva, för exakt bekräftelse för inkopplingen.
Optima 500/700 Rego 800.
 
J jonaserik skrev:
Här finns inkoppling sidan 25 , är du osäker så ett foto på hela den del med plintar som du visar
[länk]
Tack. Jag ska prova skifta svart och brun. Jag vill bara nämna att framledningen blir varmt men returen jättekall. Men som sagt, jag provar och skifta. Återkommer….
 
B B-lin skrev:
Tack. Jag ska prova skifta svart och brun. Jag vill bara nämna att framledningen blir varmt men returen jättekall. Men som sagt, jag provar och skifta. Återkommer….
Hej. Har nu fått igång värmen och tackar så mycket för hjälpen och info.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.