Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis

Jag har inga problem med att vården har lärt sig en massa under pandemin. Men jag blir frågande när du säger en sak och Jonobe en annan.

Men ingetdera hör ju hemma i en tråd om vaccinering.
Men varför kommenterar du då mitt inlägg i början?Jag svarde den personen som ifrågasätter dom som inte vaccinerar sig att jag förstår dom som redan haft mild sjukdom men blev mer sjuk av själva vaccinet att dom inte tar dos 2.
 
V växelventil skrev:
Men om du tittar biverkningarna så här dom flesta fått feber som jag och är hundra på att det är en droppe i havet som är registrerad.
Men lägg av!

För att fortsätta på den anekdotiska bevisningen, så har jag pratat med något hundratal bekanta som vaccinerats, och endast ett mycket litet fåtal av dessa har fått just feber.
Olika varianter av "ont i armen", typ som en muskelbristning, är i min bekantskapskrets i så fall vanligare, kanske fyra fem har haft så ont att det har hämmat arbets- och vardagsliv.

Så var har du påståendena om feber ifrån?

Hur mycket feber?

Eller menar dina arbetskamrater som gått från jobbet, kanske sådan där "feberkänsla" som ibland får om man är pyttelite sjuk, men som inte rirktigt går att mäta objektivt?

Vilka biverkningar, som är värre än att bli "sjuk på riktigt" är det du far efter?
 
S skogaliten skrev:
Men lägg av!

För att fortsätta på den anekdotiska bevisningen, så har jag pratat med något hundratal bekanta som vaccinerats, och endast ett mycket litet fåtal av dessa har fått just feber.
Olika varianter av "ont i armen", typ som en muskelbristning, är i min bekantskapskrets i så fall vanligare, kanske fyra fem har haft så ont att det har hämmat arbets- och vardagsliv.

Så var har du påståendena om feber ifrån?

Hur mycket feber?

Eller menar dina arbetskamrater som gått från jobbet, kanske sådan där "feberkänsla" som ibland får om man är pyttelite sjuk, men som inte rirktigt går att mäta objektivt?

Vilka biverkningar, som är värre än att bli "sjuk på riktigt" är det du far efter?
Titta nu på rapporter som kommer från Skottland att det är 2/3 tredjedelar mindre att om man jämför med deltavarianten att bli inlagd på sjukhus och är då sjukvården bättre nu mot tidigare så borde säga allt. En fråga om du inte varit sjuk alls med covid 19 men fått provsvar att du är possitiv och tar vaccinet och får hög feber.Skulle du då ta dos 2.?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
@växelventil, vad är "hög feber" för dig?
Jag fick 40grader.+att jag känner av hjärtat rusar ibland och det här jag inte haft tidigare.
 
Verkar som det handlar om säsongsinfluens i Norrbotten och det är därför det är fullt på intensiven.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Men varför kommenterar du då mitt inlägg i början?
En mindre utvikning brukar väl anses okej men det här har ju hållit på hela dagen.

vad vill du ha sagt egentligen?

V växelventil skrev:
Jag svarde den personen som ifrågasätter dom som inte vaccinerar sig att jag förstår dom som redan haft mild sjukdom men blev mer sjuk av själva vaccinet att dom inte tar dos 2.
Vad menar du?
En mening med 3 "som" som syftar på olika saker kan lätt missförstås.

V växelventil skrev:
Titta nu på rapporter som kommer från Skottland att det är 2/3 tredjedelar mindre att om man jämför med deltavarianten att bli inlagd på sjukhus och är då sjukvården bättre nu mot tidigare så borde säga allt.
Det hjälper inte att bara en tredjedel så stor andel av fallen behöver sjukhusvård om antalet fall ökar med 3 gånger. Då blir det i alla fall lika många som behöver sjukhusvård.

Ökar antalet fall ändå mer blir det ändå fler som behöver sjukhusvård än tidigare. Överbelastade sjukhus medför sämre vård och ökad dödlighet.

I Storbritannien är det nu ungefär 50 % fler fall/dag än under våg 2 och kurvan går mycket brant uppåt. Och då är ändå bara 40 % av fallen omikron än så länge. Där har 44 % av befolkningen fått 3 doser medan det i Sverige bara är 22 %.

V växelventil skrev:
En fråga om du inte varit sjuk alls med covid 19 men fått provsvar att du är possitiv och tar vaccinet och får hög feber.Skulle du då ta dos 2.?
Absolut, hög feber några dagar är det ju värt för att bidra till minskad smittspridning i samhället. Risken finns ju alltid att det var ett falskt positivt PCR-test också.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
En mindre utvikning brukar väl anses okej men det här har ju hållit på hela dagen.

vad vill du ha sagt egentligen?


Vad menar du?
En mening med 3 "som" som syftar på olika saker kan lätt missförstås.


Det hjälper inte att bara en tredjedel så stor andel av fallen behöver sjukhusvård om antalet fall ökar med 3 gånger. Då blir det i alla fall lika många som behöver sjukhusvård.

Ökar antalet fall ändå mer blir det ändå fler som behöver sjukhusvård än tidigare. Överbelastade sjukhus medför sämre vård och ökad dödlighet.

I Storbritannien är det nu ungefär 50 % fler fall/dag än under våg 2 och kurvan går mycket brant uppåt. Och då är ändå bara 40 % av fallen omikron än så länge. Där har 44 % av befolkningen fått 3 doser medan det i Sverige bara är 22 %.


Absolut, hög feber några dagar är det ju värt för att bidra till minskad smittspridning i samhället. Risken finns ju alltid att det var ett falskt positivt PCR-test också.
Vad menar du?Jag svare på din kommentar och då måste väl jag svara när du frågade eller?Jag har ju svarat på den frågan flera gånger att jag förstår dom som exempel inte tar dos 2 när dom blev mer sjuka än av själva vaccinet. Jag ångrar mig att jag vaccinerade mig för kan inte säga att jag var sjuk när jag småhostade i 5 dagar.Hade samma som Charlotte kalla mild sjukdom men värre med vaccinering.
 
V växelventil skrev:
Vad menar du?Jag svare på din kommentar och då måste väl jag svara när du frågade eller?Jag har ju svarat på den frågan flera gånger att jag förstår dom som exempel inte tar dos 2 när dom blev mer sjuka än av själva vaccinet. Jag ångrar mig att jag vaccinerade mig för kan inte säga att jag var sjuk när jag småhostade i 5 dagar.Hade samma som Charlotte kalla mild sjukdom men värre med vaccinering.
FHM skriver nu att omikron-fall inte ger svårare sjukdom.jösses av 260 fall så finns 156 av dom i Malmö.
 
Redigerat:
BirgitS
V växelventil skrev:
Vad menar du?Jag svare på din kommentar och då måste väl jag svara när du frågade eller?Jag har ju svarat på den frågan flera gånger att jag förstår dom som exempel inte tar dos 2 när dom blev mer sjuka än av själva vaccinet.
Bra att du svarar men ibland är dina svar väldigt svåra att förstå.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Bra att du svarar men ibland är dina svar väldigt svåra att förstå.
Jag försöker svara så gott jag kan och ber naturligtvis om ursäkt om det är oklart men försöker bara förklara varför vissa väljer att inte ta exempel dos 2.Sedan att vissa tycker jag ska ta dos nr 2 tror jag inte dom vet vad det handlar om att ha varit sjuk i covid 19
 
S Snickesnickarn skrev:
Jag trodde det krävdes att man var behörig elektriker för att vaccinera sig, därav har det dragit ut på tiden..
Jag har B-behörighet så hoppas det duger.Men tolkar man dom flesta här så här nog alla allmän behörighet.
 
Redigerat:
V växelventil skrev:
Titta nu på rapporter som kommer från Skottland att det är 2/3 tredjedelar mindre att om man jämför med deltavarianten att bli inlagd på sjukhus och är då sjukvården bättre nu mot tidigare så borde säga allt. En fråga om du inte varit sjuk alls med covid 19 men fått provsvar att du är possitiv och tar vaccinet och får hög feber.Skulle du då ta dos 2.?
Resonemanget handlade om biverkningar efter vaccination.

Den här posten svarar inte den ställda frågan, så jag provar igen:

Så var har du påståendena om feber ifrån? (Att alla på din arbetsplats gått hem med feber efter vaccination)

Hur mycket feber?

Eller menar dina arbetskamrater som gått från jobbet, kanske sådan där "feberkänsla" som ibland får om man är pyttelite sjuk, men som inte rirktigt går att mäta objektivt?

Vilka biverkningar, som är värre än att bli "sjuk på riktigt" är det du far efter?
 
Varför svarar aldrig någonsin de som påstår en massa om biverkningar efter vaccination på frågor om vilka biverkningar de oroar sig för, hur vanliga de är (med källa), och på andra saker som skulle kunna vara relevanta?

Min hypotes, är att det enbart handlar om snick-snack, som repeteras från diverse obskyra antivax-sidor, och att det är sätt skyla över sådant som "allmän spruträdsla".
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.