Du sitter ju ändå i en rätt bra sits. Du behöver inte marken, men han vill nog gärna ha en massa pengar för något han inte har någon nytta av. Om inte annat kan du ju påminna honom om vad han missar. Du kan ju lite då och då kläcka ur dig saker som "vill du att jag ska köpa en ny Tesla med extra allt till dig" och andra saker som är jobbiga att höra.
 
Skulle du kunna och vilja bygga ett Attefallshus på marken skulle det kanske gå att räkna hem en affär på något vis. Rätt byggt skulle det kanske inte störa nämnvärt och kunna få en egen ”tomt”.

Så det skulle ju kanske kunna gå att göra en affär på andra grunder än utsikt och planspekulation.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Skulle du kunna och vilja bygga ett Attefallshus på marken skulle det kanske gå att räkna hem en affär på något vis. Rätt byggt skulle det kanske inte störa nämnvärt och kunna få en egen ”tomt”.

Så det skulle ju kanske kunna gå att göra en affär på andra grunder än utsikt och planspekulation.
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Skulle du kunna och vilja bygga ett Attefallshus på marken skulle det kanske gå att räkna hem en affär på något vis. Rätt byggt skulle det kanske inte störa nämnvärt och kunna få en egen ”tomt”.

Så det skulle ju kanske kunna gå att göra en affär på andra grunder än utsikt och planspekulation.
Fast det får han knappast.

"Attefallshuset ska placeras på tomten och i omedelbar närhet av bostadshuset" (Boverket)
 
  • Gilla
arkTecko
  • Laddar…
Tja, det blir ju samma tomt om man gör en fastighetsreglering och jag vet inte hur nära nuvarande gräns TS befintliga bostad ligger så jag vet inte om det går eller ej.

Men det är på intet vis omöjligt att det skulle kunna gå.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tja, det blir ju samma tomt om man gör en fastighetsreglering och jag vet inte hur nära nuvarande gräns TS befintliga bostad ligger så jag vet inte om det går eller ej.

Men det är på intet vis omöjligt att det skulle kunna gå.
Sant! TS vet. Håller tummarna för att det går, attefallshus är inte så dumt.
 
Hep Hep skrev:
Du sitter ju ändå i en rätt bra sits. Du behöver inte marken, men han vill nog gärna ha en massa pengar för något han inte har någon nytta av. Om inte annat kan du ju påminna honom om vad han missar. Du kan ju lite då och då kläcka ur dig saker som "vill du att jag ska köpa en ny Tesla med extra allt till dig" och andra saker som är jobbiga att höra.
F fiskbuggaren skrev:
Hur mycket mindre blir hans tomt värd utan ytan? Hur mycket mer värd blir din med?[/QUOTE
Hep Hep skrev:
Du sitter ju ändå i en rätt bra sits. Du behöver inte marken, men han vill nog gärna ha en massa pengar för något han inte har någon nytta av. Om inte annat kan du ju påminna honom om vad han missar. Du kan ju lite då och då kläcka ur dig saker som "vill du att jag ska köpa en ny Tesla med extra allt till dig" och andra saker som är jobbiga att höra.
Jag har goda relationer med grannen som ändå låter mig ta ned lite skymmande grenar och ev träd. Tror inte jag skulle vinna speciellt mycket på att säga saker som är jobbiga att höra.
 
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.