Hej

Ska ansluta en ny blandare i badrummet, den gamla blandaren är ansluten med 12mm kromade kopparrör mot T-kopplingar som dels går vidare till dusch samt inkommande vatten, finns det någon form av halvkoppling eller övergång jag kan använda mig av för att slippa byta T koppling eller anslutningsslang, anslutningsslangen är en sådan här :
https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...353-anslutningsslang-g10-x-m10-400-mm-2363049
 
Släng upp en bild på allt!
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Som jag förstår så når slangen ned men du tänker att du skadar packningen då det sitter en klämring där idag och du vill ha en slätända?

planadapter kan du köra med då.

[länk]
S0MMER S0MMER skrev:
Som jag förstår så når slangen ned men du tänker att du skadar packningen då det sitter en klämring där idag och du vill ha en slätända?

planadapter kan du köra med då.

[länk]
Ja precis, tänker att tätytan mot packningen blir för tunn men det kanske ska funka ändå, annars får jag skaffa mig ett par planadapters, tack för tips.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
C CH80 skrev:
Ja precis, tänker att tätytan mot packningen blir för tunn men det kanske ska funka ändå, annars får jag skaffa mig ett par planadapters, tack för tips.
Den blir inte bara för tunn utan även lite för vass, drar man åt mot dom kan packningarna skadas. Men helt rätt tänk.
 
  • Gilla
CH80
  • Laddar…
E
Om det går kromade rör hela vägen upp i gamla blandaren från T-kopllingarna så kan du kapa av de rören på lagom höjd och sätta rak koppling 12xG10
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.