pacman42 pacman42 skrev:
Grannfrun ger mig en flaska vin varje gång jag skottat åt henne, det tar inte ens 15 minuter...
Du är för billig, jag skottar under 5 minuter
Men å andra sidan, finns ju tämligen dyrt vin….
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Jag skulle nog läsa på lite mer om jag vore dig, innan du beslutar dig för det ingreppet.
Tala ur skägget!
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H Harpgear skrev:
Du är för billig, jag skottar under 5 minuter
Men å andra sidan, finns ju tämligen dyrt vin….
Kanske han får något annat också.
 
Maria T
Har aldrig tidigare funderat på att skaffa markvärme till min uppfart, är liksom van att skotta och att ta sats med bilen för att köra upp, men det är en brant backe som utgår från en smal väg (svårt att ta sats ibland, och risk att halka vid backning och landa i grannens staket) och har inte fyrhjulsdrift på kärran så nu börjar jag allvarligt fundera över alternativen.
Uppfarten är asfalterad - börjar jag bara med att googla?

Intressant att följa denna tråd.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jag blåser snön när det är möjligt, det går så mycket fortare

[video]
De får döpa om den där makapären från lövblås till snöblås ....
nu vill jag också ha en sånn :crysmile:
 
B
Maria T Maria T skrev:
Har aldrig tidigare funderat på att skaffa markvärme till min uppfart, är liksom van att skotta och att ta sats med bilen för att köra upp, men det är en brant backe som utgår från en smal väg (svårt att ta sats ibland, och risk att halka vid backning och landa i grannens staket) och har inte fyrhjulsdrift på kärran så nu börjar jag allvarligt fundera över alternativen.
Uppfarten är asfalterad - börjar jag bara med att googla?

Intressant att följa denna tråd.
Är nog billigare att byta till en 4wd bil...
 
B BSOD skrev:
Är nog billigare att byta till en 4wd bil...
Och broddar
 
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
De får döpa om den där makapären från lövblås till snöblås ....
nu vill jag också ha en sånn :crysmile:
Får även fart på brasan ;)

Stihl BR600 om du vill leta rätt på en, men vil du även kunna blåsa rent bilen lätt så ska du nog ha en handhållen (också ;) )

 
  • Gilla
Servalack 30 och 1 till
  • Laddar…
NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Vänta nu lite här, vilka värmeverk kyler bort höga temperaturer på vintern? Fundera lite på vad du skrivit och återkom.
Mälarenergi i Västerås tex. De värmer stora arealer cykelbanor och broar osv. med fjv retur. De använder ju returen för kondenseringen i kraftvärmeverket så de vill ju ha så kallt som möjligt antar jag.
 
S sandos skrev:
Mälarenergi i Västerås tex. De värmer stora arealer cykelbanor och broar osv. med fjv retur. De använder ju returen för kondenseringen i kraftvärmeverket så de vill ju ha så kallt som möjligt antar jag.
Det är väl inget.
Skellefteå kommun är ägare av Skellefteå kraft och "tvingade" Kraftbolaget att använda fjärrvärmereturen för att smälta bort snö & is på skopping-gatan i centrum.
Beslutet togs inte alls nån månad efter komunordförandes fru/svärmor/vad-du-var hade ramlat och brutit benet en vinter.:rofl::rofl:
Det brukar komma en del snö i Skellefteå ......
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
S sandos skrev:
Mälarenergi i Västerås tex. De värmer stora arealer cykelbanor och broar osv. med fjv retur. De använder ju returen för kondenseringen i kraftvärmeverket så de vill ju ha så kallt som möjligt antar jag.
Tankevurpa!
 
Nissens
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
100kvm är motsvarande en hel bottenplatta för ett hus i två plan. Att dessutom ha 175W/m2 är högre än tex elektriskt golvvärme som ligger kring 100W/m2.

Ja det kostar, totalt onödigt enligt mig.
Varför två plan? Det är väl samma för ett eller tre plan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.