Epoq med 50%kampanj eller Ikea

  • Antal röster
    7
Ritning av ett hus med markerade rum som kök, matrum, badrum och vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett orenoverat kök med diskho under fönstret och en person som rör sig i rummet, redo för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett kök före renovering med äldre inredning och en person som står framför fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy genom en rundad öppning i en vägg där man ser in i ett annat rum med ljusinsläpp och synlig möblering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej fina folket!
Vi ska börja renovera köket antingen epoq som har 50% kampanj eller Ikea.
Jag vill gärna ha diskhon under fönstret och är medveten om att elementet inte kommer vara lika effektiv under köksskåp med ventilation öppningen.
Vi bor i Skåne så det blir inte jätttte kalt och vi kan inte flytta på elementet då det är en rörsystem (svårt enligt VVS)

Jag har planer att ta bort väggarna mot vardagsrummet och ha ngn köksö och det är trevligt med öppning.

Om ngn har tips eller erfarenhet blir jag tacksam att få veta.
Jag är mkt öppen för förslag!
 
BirgitS
A Asso skrev:
Jag vill gärna ha diskhon under fönstret och är medveten om att elementet inte kommer vara lika effektiv under köksskåp med ventilation öppningen.
Ska elementet ha någon funktion över huvud taget så måste det finnas både ventilation under och uppåt. Verkar vara dåligt att ha öppningar bakom en diskho.

Hur mycket har du möjlighet att titta ut när du diskar och skalar potatis?
När jag gör det så tittar jag hela tiden på det jag diskar resp. på potatisen, däremot skulle jag gärna vilja ha ett fönster vid huvudarbetsbänken så att man kan titta ut medan man väntar på att mixandet, degblandandet, vispandet osv. ska bli klart.

A Asso skrev:
Jag har planer att ta bort väggarna mot vardagsrummet och ha ngn köksö och det är trevligt med öppning.
Har du koll på om någon vägg är bärande?

Det finns en del som har borttagna väggar och som kommer hit och ställer frågor om hur de ska möblera när det inte finns några väggar kvar för TV, hyllor osv. och soffan måste ställas så att man ofta ser ryggen på den. Så tänk igenom möbleringen noga först.

A Asso skrev:
Om ngn har tips eller erfarenhet blir jag tacksam att få veta.
Det finns många trådar om det du vill göra, både i köksforumet och i projektforumet.

När det gäller planlösning och möblering föreslår jag datorprogrammet Sweet Home 3D. Det är lätt att pröva olika möjligheter och flytta omkring möbler.
 
  • Gilla
16386 och 2 till
  • Laddar…
Går det inte att byta till golvvärme?
 
Hej jag jämförde mellan epoq 50% och Ikea och Ikea är fortfarande 30-% billigare har även vänner som säger ha haft kvalitetsproblem med eopq.

med Ikea kan du lämna tillbaka med epoq ingen chans
 
  • Gilla
Josef9191 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
J Jackie2times skrev:
Hej jag jämförde mellan epoq 50% och Ikea och Ikea är fortfarande 30-% billigare har även vänner som säger ha haft kvalitetsproblem med eopq.

med Ikea kan du lämna tillbaka med epoq ingen chans
Det finns en lång tråd i forumet om problem om en viss Ikea-lucka och med många som har haft stora problem med att reklamera och få dem utbytta.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns en lång tråd i forumet om problem om en viss Ikea-lucka och med många som har haft stora problem med att reklamera och få dem utbytta.
förmodligen, finns nog inte facit på vad som är bra eller sämre men det var min erfarenhet bara
 
M Mortsken skrev:
Går det inte att byta till golvvärme?
Elgolvvärme är möjligt
 
J Jackie2times skrev:
Hej jag jämförde mellan epoq 50% och Ikea och Ikea är fortfarande 30-% billigare har även vänner som säger ha haft kvalitetsproblem med eopq.

med Ikea kan du lämna tillbaka med epoq ingen chans
Jag jämförde också och som du sa så är ikea ff billigare. Har läst mkt negativt om epoqs service men också läst mkt negativt om ikeas korta skåp (dammskåp) och deras sockelhöjd… så jag vet nt riktig :(
 
A Asso skrev:
Elgolvvärme är möjligt
Det är ju inte så kul klart.
Ingen källare där rören till vanliga elementet går, så det går att göra om detta till golvvärme?
Klart en rätt stor insats.
 
M Mortsken skrev:
Det är ju inte så kul klart.
Ingen källare där rören till vanliga elementet går, så det går att göra om detta till golvvärme?
Klart en rätt stor insats.
jo vi har precis pannrummet under köket men ”alla” har typ skrämt oss så mkt om enrörssystem så jag vet verkligen inte om det kommer bli problem?
Stor insats kommer det iaf bli då vi ändå ska dra rör i golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.