När jag öppnar luckan efter avslutat program så är det ej varmt och disken är blöt.
Är osäker på om den överhuvudtaget värmer vattnet.
Har läst att det kan vara tachon och isåfall var är det bäst att köpa den?
Eller kan det vara annat fel?
Typskylt på en Electrolux diskmaskin med modell- och serienummer, indikerar möjligt fel på enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Lill72 Lill72 skrev:
När jag öppnar luckan efter avslutat program så är det ej varmt och disken är blöt.
Är osäker på om den överhuvudtaget värmer vattnet.
Har läst att det kan vara tachon och isåfall var är det bäst att köpa den?
Eller kan det vara annat fel?
[bild]
nä den värmer nog inte
kan bero på att filtren är för skitiga, prova tom maskin utan filter
kan bero på reläet på kretskortet
kablage.
 
Ok, ska jag köra utan den här plåten också eller bara det filtret i mitten?
Person håller i en svart metallplåt med centralt hål avsedd för ett filter, över ett rostfritt diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
electroluxaren skrev:
nä den värmer nog inte
kan bero på att filtren är för skitiga, prova tom maskin utan filter
kan bero på reläet på kretskortet
kablage.
Startade den nu utan det filtret i mitten.
Borde kunna öppna och känna under programmets gång om det blir varmt eller ej
 
A
Lill72 Lill72 skrev:
Startade den nu utan det filtret i mitten.
Borde kunna öppna och känna under programmets gång om det blir varmt eller ej
ja efter att huvuddisken startat
 
electroluxaren skrev:
ja efter att huvuddisken startat
Den är inte varm efter drygt 20 minuter så det blir nog till att kolla kretskortet imorgon (ska på julbord snart)
Kretskortet sitter väl under panelen om vi fattat rätt?
 
A
Lill72 Lill72 skrev:
Den är inte varm efter drygt 20 minuter så det blir nog till att kolla kretskortet imorgon (ska på julbord snart)
Kretskortet sitter väl under panelen om vi fattat rätt?
det gör det nog
 
Verkar vara standard fel hos Electrolux maskiner hade samma problem 1500:- ville dom ha för att komma ut och felsöka sen tillkommer jobb + delar kastade skiten och köpte en ny.

Det borde vara enklare för privatpersoner att felsöka och reparera prylar vem fan betalar 1500-4000:- för att reparera en 8 år gammal maskin ingen.
 
A
D Rabiate Runar skrev:
Verkar vara standard fel hos Electrolux maskiner hade samma problem 1500:- ville dom ha för att komma ut och felsöka sen tillkommer jobb + delar kastade skiten och köpte en ny.

Det borde vara enklare för privatpersoner att felsöka och reparera prylar vem fan betalar 1500-4000:- för att reparera en 8 år gammal maskin ingen.
Men det är skitenkelt att felsöka bara man är någorlunda tekniskt funtad, övriga får använda andra hjärnhalvan och bejaka sitt mjuka jag tex måla
 
electroluxaren skrev:
det gör det nog
Kreditkortet loss och hur går vi vidare?
På dessa två ställen tycker vi det ser lite obra ut.
Alla kablar ser ok ut vad vi kan se. Kretskort med två markerade områden som kan vara problematiska, kablar ej synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lill72 Lill72 skrev:
Kreditkortet loss och hur går vi vidare?
På dessa två ställen tycker vi det ser lite obra ut.
Alla kablar ser ok ut vad vi kan se.[bild]
Kretskortet
 
A
Lill72 Lill72 skrev:
Kretskortet
det ser ut som om det läckt in vatten även ner mot kontaktstycket så det kan nog vara kört
 
electroluxaren skrev:
det ser ut som om det läckt in vatten även ner mot kontaktstycket så det kan nog vara kört
Aj då. Har fått för mig att jag inte bara kan köpa en annan helintegrerad 45 cm bred maskin för att det är nåt med olika luckor. Vet du vad jag behöver ha koll på? Tar gärna emot tips på liknande diskmaskiner.
 
A
Lill72 Lill72 skrev:
Aj då. Har fått för mig att jag inte bara kan köpa en annan helintegrerad 45 cm bred maskin för att det är nåt med olika luckor. Vet du vad jag behöver ha koll på? Tar gärna emot tips på liknande diskmaskiner.
ikea
 
Gjorde rent kretskortet och nu funkar den som den ska (y)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.