Var i dag och klämde på en Domino och efter en kort förevisning av en säljare så var jag såld!

"En sån ska jag ha!!! d^_^b" - tills jag såg prislappen :wow:

8.800 efter rabatt plus ca 2.000 för en systainer med plugg.

Vet att det har avhandlats tidigare på forumet var man kan importera men som jag förstod så var prisbilden ungefär densamma. Har detta ändrats? Var köper man billigast just nu? Såg en på Blocket som ville ha 4.500 för nån månad sen, varför slog man inte till???

Vad jag också undrar är om det finns några andra fabrikat som har samma funktion och kvalité (och till lägre pris då förstås)? Är inte ute efter någon JULA/COTech/Biltema-kopia utan tänker mer på Makita/Bosch/etc...
 
De enda två alternativ jag känner till är ordinära kexmaskiner samt Mafells Duo-Dowel (rund träplugg c/c 32mm). Kexmaskinen styr endast i en ledd, Duo-Dowel kostar ungefär som en Domino. Finns inga genvägar vettu...

De som går på Blocket brukar ofta vara nakna maskiner alternativt sakna en del tillbehör. Kolla tyska Ebay, Maskin (begagnad) inklusive sortiment brukar landa runt 550EUR.
 
Hmm, måste kolla. List priset på en domino verkar ju vara 8650, lät som en dålig rabatt om man får tro listpriset på festool.se?
 
Det var det större paketet... 9200 tror jag ord var... Fast ändå dålig rabatt...
 
8650 eller 9200 spelar ingen roll för mig, det är för mycket pengar.

Skulle jag däremot få tag på en för €550 (~5000sek) som phl skrev så skulle jag nog slå till även om smärtgränsen är nådd...
 
vojma skrev:
8650 eller 9200 spelar ingen roll för mig, det är för mycket pengar.

Skulle jag däremot få tag på en för €550 (~5000sek) som phl skrev så skulle jag nog slå till även om smärtgränsen är nådd...
659€ verkar vara billigast just nu på Ebay.
 
Har för mig jag har sett antigen makita eller dewalt med en domino likande. men kan inte hitta den, har jag drömt det eller finns de?
 
B berne88 skrev:
Har för mig jag har sett antigen makita eller dewalt med en domino likande. men kan inte hitta den, har jag drömt det eller finns de?
Tror du drömt ;)
Lamellfräsar finns säkerligen dock (y)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Denna smarta jigg känns som ett alternativ för de som vill dominera ihop köksskåp eller platsbygga garderober men inte vill bli dominerade av Festool. Eller helt enkelt inte har tillräckligt förstående partner :D
 
  • Gilla
Big builder
  • Laddar…
C
Festools patent går väl ut om 2-3 år, och då kommer det nog gå snabbt ned på prissidan med diverse kopior som börjar marknadsföras - så om du kan skjuta lite på projekten…
 
C cffol skrev:
Festools patent går väl ut om 2-3 år, och då kommer det nog gå snabbt ned på prissidan med diverse kopior som börjar marknadsföras - så om du kan skjuta lite på projekten…
Ser fram emot lite konkurrens på marknaden för dominobrickor i alla fall. Har plöjt åtskilliga tusen på dem vi det här laget, känns som en lågoddsare att det dyker upp prisvärdare alternativ (y)
 
  • Gilla
Big builder och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.