Halo! Vi ska byta fasad och isolera med något som heter Västkustskivan. Jag va och kollade på ett jobb där byggaren isolerat med västkustskivan. Ser det här rätt och riktigt ut tycker ni?
 
  • Fönsterhörn med isolering av Västkustskivan i en vägg under renovering, synliga träreglar och fönsterkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fasadisolering med Västkustskivan i utförande nära ett fönster, synlig träregel och isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hänger inte den fasadbrädan som är ovanför fönstret lite får långt ner?
 
Rickard.
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Hänger inte den fasadbrädan som är ovanför fönstret lite får långt ner?
Dom är väl inte klara.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Dom är väl inte klara.
Nej de ska ju täcka insidan.. Men jag tänker på hur de lagt isloleringen och fuktpappen bakom.
 
Rickard.
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Nej de ska ju täcka insidan.. Men jag tänker på hur de lagt isloleringen och fuktpappen bakom.
Jag tycker det ser ut som att skivan är fel väg men annars är det nog rätt. Vill man ha en vindduk sätts den normalt innan.
 
De ser ut som att de har 2 olika dukar. En framför isoleeingen och en baktill. Om man tittar noga på bilderna så ser man det.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Jag tycker det ser ut som att skivan är fel väg men annars är det nog rätt. Vill man ha en vindduk sätts den normalt innan.
hur menar du med att skivan är fel? :)
 
Rickard.
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
hur menar du med att skivan är fel? :)
Västkustskivan har en filt på ena sidan och den ska vara mot fasaden.
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
Juste. Jag tror man kan se filten på bilden. Den ligger mot fasaden ser jag nu.
Jag pratade med kundtjänst på västkustskivan. Kommer inte ihåg så detaljerat vad de sa. Men tydligen behöver man inte en massa saker som man behöver med vanlig isolering. Då västkustskivan kan andas själv osv osv.
Är de någon som känner till ngt pm det?
 
  • Gilla
Åkke dåmmme
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Västkustskivan har en filt på ena sidan och den ska vara mot fasaden.
Nja, Rockwool å Paroc vet jag har olika monterings håll angående filten. Även olika med rekommendationen om plåten längst ner.
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.