Sitter lite i knipa, hade helt missat att det var vi som skulle anlita en KA.

Bygglov är klart, imorse var vi och diskuterade TOLO, och de ville ju då ha namnet på vår KA, så det blev ett stort OJ från vår sida.

Så jag har sökt med ljus och lykta hela dagen och har hittills fått tyvärr från 6-7 st. i Göteborgsområdet.

Vi ska bygga i Bollebygd (4 mil från Göteborg, 3 mil från Borås, 3 mil från Alingsås).

Vad kostar en KA att anlita nuförtiden ?

Hoppas det finns några kvar att kontakta i västra götaland som gärna vill ha ett uppdrag.

Mvh ! / J
 
Kan inte svar på många av dina frågor, men i alla fall ge en vink om vad en KA kostar. Omkring 15 000 kan nog vara en rimlig uppskattning.
 
Vi har nu fått tag på en KA och det verkar verkligen variera i pris på de, jag har fått i prser allt från 10 ända upp till 30 tusen, men det har inte varit lätt att hitta de, de flesta har inte tid, totalt har jag kollat upp ett 30-tal men bara 5 som haft möjlighet att ta på sig mer jobb.

Så det lönar sig verkligen att kolla upp innan man bestämmer sig, och ett tips är om man inte fått KA genom rekomendation är att begära referenser, det gjorde vi, så det känns bra på alla sätt.

Enl. byggkalkylen så är det räknat på 12 tusen och det var svårt att hitta någon alls under 20 först innan vi bestämde oss för den som var näst billigast, anledningen till det är flera, men då han har flera objekt i kommunen så minskar reskostnaderna då han ändå har vägarna förbi på hans hemväg + att han har lägre timpeng än många andra och ja, det känns riktigt bra än så länge.

/ J
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.