Håller på att vänta på ett Ugglan 135 som kommer i slutet på maj-07. Tanken på att sätta in en centraldammsugare finns och vi funderar på placering av uttag etc. etc.
Finns det någon här på forumet som har tips och idéer? Eller allra helst någon som byggt ett Ugglan 135 och satt in en dammsugare.

Tacksam för alla tips och idéer!
 
Vi tog centraldammsugare till vårat LB-hus pärlugglan och de visste själva var uttaget skulle vara så vi bestämde inget annat än var höjdmässigt de skulle sitta, standard är i höjd med strömbrytarna dvs mitt på väggen men jag ville ha dem på golvnivå så att de inte syns så tydligt
 
Mycket snyggare om uttagen sitter vid golvet, tycker jag. Det finns många uttag att välja på, kolla noga funktion. Jag bytte några stycken som aldrig blev täta.
 
Vår ugglan 135 levererades med cd. Dom satte in ett uttag i allrummet precis utanför föräldrasovrummet, ett i hallen mittemot garderoben vid ingången och ett i vardagsrummet, vid ingången.

Vi kompletterade själva med ett garageuttag vid centralenheten i grovköket. Vi har alltid slangen inkopplad där så man kan dra ut slangen och dammsuga av köksgolvet (har två små barn...)

/fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.