Hej!
I början av nästa vecka kommer ett företag och fraktar bort vår oljepanna och tank från 1968.
Mitt problem är att de inte kopplar bort skiten från rören och elen. Det ska vara klart när de kommer till huset.
Jag har rätt stram budget, så hur gör jag detta själv?

Enligt vår vatten/luft-pumpsinstallatör (som ska installera dagen efter de hämtat pannan) är det bara att ”såga av rören”. Stämmer det?!

Så… jag ska testa detta under morgondagen… några tips?!

ps. Ja, vi har asbestsanerar runt samtliga rör och rivit muren som finns i mitten av rummet.
 
  • Gammal oljepanna och tank i källare med röranslutningar och elektriska kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal oljepanna och röda tankar i pannrum, rör kopplade till pannan, verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal oljepanna och tank med rör och elanslutningar i ett pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det eldningsolja kvar så finns det firmor som gör det gratis!
Har du tömt, eller finns det kranar att stänga för att slippa tömma hela systemet på vatten.
Dom som tar ut tanken har tigersåg med sig och sågar lätt av rören.
 
L Leif i Skåne skrev:
Finns det eldningsolja kvar så finns det firmor som gör det gratis!
Har du tömt, eller finns det kranar att stänga för att slippa tömma hela systemet på vatten.
Företaget kommer sanera på sista oljeresterna.
Ja, på bilderna ser det ut som att det finns kranar. Så jag stänger kranen och vattnet i huset och sedan sågar så nära tanken som möjligt?
 
Påfyllning och avluftning av tanken har unionskopplingar dom dom är enkla att lossa eventuellt så värmer man muttern med varmluftspistolen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.