Det här är såklart väldigt beroende på, men vad kostar det att inreda en färdig stomme från Lundqvist/Lövångerhus.

Säg ~70-80 m2, Ikeakök och matta i badrummet för att göra det lite enklare.

(Menar såklart inte möbler osv, utan själva byggdelen)
 
Redigerat:
Tänker du göra det själv, annars är det väl bara att ta in några offerter och se vart det landar?
 
F fribygg skrev:
Tänker du göra det själv, annars är det väl bara att ta in några offerter och se vart det landar?
Tänkte göra det mesta själv. Och huset existerar inte än.
 
Ikea köket är ju lätt att få ett pris på, bara kolla på hemsidan, men budgetera 30-200' om du gör allt själv
Jag killgissar 30'på svetsad matta i ett okomplicerat duschrum men ett komplett badrum går lätt till en kvarts mille om man lejer bort det
 
F fribygg skrev:
Ikea köket är ju lätt att få ett pris på, bara kolla på hemsidan, men budgetera 30-200' om du gör allt själv
Jag killgissar 30'på svetsad matta i ett okomplicerat duschrum men ett komplett badrum går lätt till en kvarts mille om man lejer bort det
Alltså, är jag korkad då om jag tror att man får ihop en ganska trevlig stuga 7-900 k totalt (inklusive kostnad för själva byggsatsen? Med trevlig menar jag att man får "funktioner" som man kan förvänta sig i ett modernt hem (Riktig toa, dusch osv), men givetvis inte lyxigt om man ser till materialval.
 
Det verkar väl rimligt om du kan läsa en instruktion, inte väljer onödigt dyrt mtrl och är rimligt händig.

Älvsbyhus minsta och billigaste hus kostar 1,6mille komplett färdigt och med grund, vad är din tid värd?
 
F fribygg skrev:
Det verkar väl rimligt om du kan läsa en instruktion, inte väljer onödigt dyrt mtrl och är rimligt händig.

Älvsbyhus minsta och billigaste hus kostar 1,6mille komplett färdigt och med grund, vad är din tid värd?
Ja, alltså jag har ju inte 7-800 netto på ett år och har möjlighet till hjälp och bra kontakter där stugan isf byggs.
 
Att ha 700 netto på ett år är få förunnat.
Bygga hus heter ju forumet, men om du inte kan räkna ut vad ett kök kostar eller ta in pris på att svetsa en badrumsmatta kanske du ska välja nått färdigt?

Vill du spara pengar på riktigt bygger du lämpligen med lösvirke och väljer återvunnet mtrl eller fyndgrejor till bygget.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Att ha 700 netto på ett år är få förunnat.
Bygga hus heter ju forumet, men om du inte kan räkna ut vad ett kök kostar eller ta in pris på att svetsa en badrumsmatta kanske du ska välja nått färdigt?

Vill du spara pengar på riktigt bygger du lämpligen med lösvirke och väljer återvunnet mtrl eller fyndgrejor till bygget.
Nja, sånt kan jag räkna på och jag har bytt kök i lägenhet osv. Det jag saknar kunskap om är ev saker som tillkommer när man bygger nytt. Sånt som man inte tänker på om man saknar erfarenhet helt enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.