A AnnSo72 skrev:
Lite fler bilder på min pepparkaksby. ☃️❄
Om du minskar ner storleken på bilderna lite så går det att se dom.
 
Årets pepparkakshus blev en tvåplansvilla med riktigt laminatgolv, tapeter och möbler.
Mått: 97 cm x 42 cm x 55 cm
 
  • Pepparkakshus formad som en tvåplansvilla med dekorationer, möbler och en julgran.
  • Interiör av ett detaljerat pepparkakshus som föreställer en villa med laminatgolv, möbler och tavlor.
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
K Karina Haväng skrev:
Årets pepparkakshus blev en tvåplansvilla med riktigt laminatgolv, tapeter och möbler.
Mått: 97 cm x 42 cm x 55 cm
Wow, sjukt imponerande
 
P Pappa1986 skrev:
Wow, sjukt imponerande
Tack så mycket
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Det är ORIMLIGT!
En annan orka knappt montera ett prefabhus med ungarna och så ser man det här
 
Karlia
K Karina Haväng skrev:
Årets pepparkakshus blev en tvåplansvilla med riktigt laminatgolv, tapeter och möbler.
Mått: 97 cm x 42 cm x 55 cm
Håller med om imponerande, rent av proffsigt! Har du något för fönstren, vad i såfall?
 
A Anders Strömberg skrev:
Notre Dame
Fint! Påminner lite om vår brunna variant för två år sen, fast er är mycket mer detaljerad:
Detaljerat pepparkakshus med belysning och glasyr, placerat på ett mönstrat fat.
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Då var tävlingen avslutad! Nu ska vi detaljstudera pepparkakshusen och återkommer med en vinnare lite senare i eftermiddag.
 
... hoppas vinnaren blir en BH-are som frekventerar siten inte bara för att delta i tävlingen...
 
  • Gilla
  • Arg
Bopåzoo och 2 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
... hoppas vinnaren blir en BH-are som frekventerar siten inte bara för att delta i tävlingen...
Jag noterade också att väldigt många av bidragen kommer från användare med få inlägg.. Men å andra sidan, man måste ju börja nånstans...
 
yonna yonna skrev:
... hoppas vinnaren blir en BH-are som frekventerar siten inte bara för att delta i tävlingen...
Det är en öppen tävling, inte bara för "gamla" medlemmar. Alla har lika stor chans att vinna. Och jag kan konstatera att väldigt få aktiva medlemmar har visat sitt pepparkakshus i år. Det kanske är så att ni inte hunnit baka pepparkakshus för att ni byggt så mycket på riktiga huset? Så är det hemma hos oss i alla fall. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag noterade också att väldigt många av bidragen kommer från användare med få inlägg.. Men å andra sidan, man måste ju börja nånstans...
Man kan ju också ha hängt här i fler år utan att ha skaffat ett konto..skaffade inte ett konto för att vara med i tävlingen. Skaffade det för att svara på ett annat inlägg faktiskt. Dom flesta inlägg här har inte varit värda att skaffa ett konto bara för att kunna svara på haha.. ni verkar bittra som f*n.
 
Karlia
Flera riktigt fina pepparkakshus, kan inte vara lätt att kora bara en vinnare! Om det sedan är en frekvent postare eller inte tycker jag inte spelar så stor roll.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Först, tack alla som har låtit oss få se och njuta av era otroligt fina pepparkakshus. Det är ett sant nöje som ökar julstämningen. Som någon skrev här innan, alla pepparkakshusmakare är värda pris. :heart:

Själv har jag ju aldrig lyckats åtstadkomma annat än ett prefabricerat pepparkakshus, så jag förstår allt slit och pill som måste ligga bakom dessa imponerande skapelser som ni har visat.

Ett detaljrikt pepparkakshus med juldekorationer, belyst gran och skylt som säger "God Jul".

Juryn har nu konfererat och alla hade olika favoriter, men till slut lyckades vi enas om en vinnare. Grattis @AnnSo72 du vinner årets tävling i pepparkakshus och en ljusstake Luciatåg.
 
  • Gilla
Erica Alsén och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.