Har också en 900:a (förgasarmotor utan bränslepumpsrelä) som jag utrustat med rattkrycka.
Det är nog enda sättet att stoppa pundarna och småbuset från gratisskjuts.
Själva bilen är det inget större värde i men det är allt besvär med polisanmälan,
försäkringsbolag, reparationer, eventuell ersättning etc som uppstår ifall den blir stulen som kanske kan förebyggas med en krycka.

Tidigare när jag hade en 900 GLE (insprutning) ryckte jag bränslepumpsrelät innan jag skaffade rattkryckan. Problemet är ju att buset inte märker att den är stöldskyddad om man enbart rycker relät och kan därför sabba eventuellt både dörrlås, rutor och tändningslås innan de fattar att de inte kommer någon stans.
 
En enkel startspärr som man kan bygga själv och som stoppar tjuven finns på denna länk:
Browser Warning
 
fotocell i öppning på carporten som är kopplat till tre stycken kompressorhorn från en lastbil. Det hade en kollega till mej.... ett tag innan det stod en granne och ringde på mitt i natten och undrade om han vill se ett väldigt väldigt varmt ställe
 
I
Det är alltid trist när man inte får ha sina prylar ifred.
Här finns lite prylar som gör det besvärligt för tjuven: JABLOTRON - house alarms, car alarms, home automation, baby care

Jag använder själv prylar från Jablotron sen 2-3 år tillbaka och de fungerar väldigt bra.

Här finns ett bra gratisprogram för kameror: VisionGS - webcam and video surveillance software

För den som vill göra det lite enklare så kan man köpa Axis kameror kopplade till Tryggare (http://www.tryggare.net/). Har själv en kamera kopplad dit och det fungerar mkt smidigt.

IronG
 
Förstår inte vitsen med att använda kameraövervakning...
Vill man se vem som stjäl bilen eller vill man ha bilen kvar?
Med en startspärr så får man ha bilen kvar.
Med kamera så försvinner bilen för den lär knappast stoppa stölden.
Eller är det meningen att tjuven eller tjuvarna inte ska våga ta bilen om den kameraövervakas...?
Startspärr är billigt och mycket effektivt, har själv fått erfara detta vid två stöldförsök som misslyckades kapitalt.
 
Fick polisen fast tjuvarna?
 
Saken är den att tjuvarna tog grannens bil i stället eftersom den saknade startspärr. Den hittades sedan i Örebro. Vet ej om polisen senare fick fast tjuvarna
 
tompas11 skrev:
Förstår inte vitsen med att använda kameraövervakning...
Vill man se vem som stjäl bilen eller vill man ha bilen kvar?
Med en startspärr så får man ha bilen kvar.
Med kamera så försvinner bilen för den lär knappast stoppa stölden.
Eller är det meningen att tjuven eller tjuvarna inte ska våga ta bilen om den kameraövervakas...?
Startspärr är billigt och mycket effektivt, har själv fått erfara detta vid två stöldförsök som misslyckades kapitalt.

Om man kan få "inbrottaren" på bild, så kan det underlätta för polisen, som i sin tur kanske får ner brottsligheten i området...

En bevisnings fråga...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.